Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til at komme hjem fra Sverige søges

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Jul 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer. Efter 7 fine år i Sverige med et lille firma, vil min kone og jeg gerne hjem igen, baggrunden er en mindre ulykke samt en masse børnebørn.
Vi har i foråret deltaget på 2 messer for at vurdere mulughederne for at etablere et salg i Danmark både med kendte men også nye produkter, det gik over al forventning. Jeg er startet langsomt op og indtil vi er fast forankret i Danmark igen bliver salget foretaget igennem et firma min svigersøn har.
Vi satte ejendommen til salg for 6 uger siden, og med et par intereserede besøg allerede, var alt godt intill for en uge siden, da dukkede der et uforudset økonomisk problem op, dette har medført at jeg skal skaffe ca 150-200.000 Sek hurtigst muligt. Problemet er relateret til ejendommen ( tilslutning til offentlig kloark og vand ) og skal udføres i år, dvs at jeg ikke bare kan vente til der kommer en køber, da det måske så ikke kan nåes i år. Hjælp fra kommunen er en ikke eksisterende ting her hvor vi bor.
Normalt går man i banken, men da jeg på grund af en mindre ulykke i min nærmeste familie ( der måtte vente 12 måneder på en operation, der blev besluttet efter 2md ) har jeg været nødsaget til at hjælpe så meget til hjemme, at en del af mine kunder gav op.
Dette medførte derfor et skattemæssigt underskud, der sammen med en registrering hos det der modsvarer RKI herovre, ikke vil låne mig penge.
Registreringen er kun delvis selvforskyldt, da man meget nemt kan blive registreret og det er næsten umuligt at blive slettet igen. Registreringen skyldes desværre også en trang til end imellem at bestride forskellige firmaers krav, da en del firmaer har for vane at sende en faktura efter at de selv har etableret kontakt via telefon.
Der er en meget stor friværdi i ejendommen ca 88%, og en vurdering fra juni måned, så nu er mit spørgsmål om der findes der nogen firmaer i Danmark der formidler et lån på denne baggrund. Jeg er meget åben for forskellige mulighederfor at få løst dette alvorlige problem.
Jeg er meget taknemlig for alle konstruktive svar.

Fra København
Tilmeldt 20. Nov 10
Indlæg ialt: 24
Fra  Didriksen Byg Moderne Energi Skrevet kl. 12:34

Kigger lige med her, da svar kunne være relevant for mig.

På forhånd tak herfra også.

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 13:03

Håber du finder noget.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)