Hej Mike,
Du kan læse om Invalid Clicks her: https://support.google.com/adwordspolicy/answer/55004?hl=en&rd=1
Men faktum er at den samme bruger/IP adresse godt kan klikke flere gange på din annonce indenfor kort tid og Google vil se det som gyldige klik:
"There are valid reason for multiple charges from the same user in a short period of time.
Comparison shoppers will take a look at a few sites and if they decide to re-visit your site, you will be charged again.
Google needs to protect advertisers against invalid clicks because if advertisers don't get a ROI they will stop advertising. This is a top priority for Google and they have many systems in place to detect invalid clicks." (https://www.en.adwords-community.com/t5/Improve-results/Charged-for-2-clicks-within-a-minute-for-same-keyword-and-user/td-p/46518)
Det er med AdWords Forbedrede Kampagner at det er blevet umuligt at sortere tablets fra. Med de gamle kampagner kunne man selv vælge hvilke devices man ville vises på, men den mulighed har de altså mærkeligt nok lukket ned for nu (eller fra d. 22 juli hvor det ikke længere er muligt at oprette kampagner efter det gamle system).
Derfor Emils gåseøjne om 'forbedret' i hans svar ovenfor: det er svært ikke at være enig med hans sarkasme.