Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Faktureringsloven

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Horsens
Tilmeldt 21. Jul 09
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Et stort danske telefonselskab fakturerer mig hver måned for mit forbrug af, ja, min telefon.

På deres hjemmeside kan jeg downloade fakturaer til mit regnskab.

Imidlertid hæver de altid det fakturerede beløb samt yderligere 1,45 i betalingsgebyr til DIBA.

Dette betalingsgebyr fremgår ikke af fakturaen.

Jeg mener, at jeg bør have en faktura, hvor hele beløbet, inklusive betalingsgebyr, fremgår.

Deres "support" lader som om de ikke forstår problemet.

Mit problem er, at mit regnskab ikke går op når der hæves højere beløb på min konto end det jeg kan fremskaffe fakturaer for.

Det er endnu ikke, efter 6-7 e-mails til deres support, lykkedes mig at få dem til at forstå problemstillingen.

Hvad skal jeg gøre - og har jeg overhovedet krav på, at der er overensstemmelse mellem de beløb, der hæves på min konto, og de beløb jeg får fakturaer for.

/anders

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:11

Hej.

Det er vel at gå i små sko.

Udgiftsfør gebyret, så beløbet stemmer med trækket på din kontoen, og dermed færdig.

MvH

Peter

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:22
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47189
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:30

jeg synes som Karsen og Peter at du bare skal bogføre og skrive gebyret på i hånden, men jo jeg synes da også det er underligt at de ikke kan ha det med på deres faktura. Jeg TROR det er fordi du har et privat abonnement og ikke et firmaabonnement så det med faktura tager de ikke så tungt. Jeg synes selskabet skaber rod ved deres fremgangsmåde, men sådan er det så bare - hvis ikke du vil skifte.

Brug om du vil, bankkonto som bevis for de 1,45 men ellers skriv det selv på i hånden. 

vh

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 11:39

Uanset om man er privat, eller erhverv, SKAL der vel på en faktura stå alt?

Regnskabsmæssigt er det vel heller ikke helt lovligt bare at tilskrive div. gebyrer på en faktura i hånden?

Personligt ville jeg nok gøre noget mere ud af at få tlf.udbyder til at skrive lovlig faktura - alternativt undlade at betale det ikke-fakturerede gebyr!

Fra Horsens
Tilmeldt 21. Jul 09
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 11:44

Hej,

Tak for svarene. Det er bestemt ikke for at gå i små sko. Jeg vil bare have mit regnskab til at stemme.

Deres support bliver ved med at svare i øst når jeg spørger i vest og forstår slet ikke problemstillingen. Jeg vil lave notaer i mit regnskab om, at virksomheden hævede et andet beløb end det, de har fakureret for - i fald SKAT skulle stille spørgsmål.

/anders

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 12:07

Fru Hartmann:
alternativt undlade at betale det ikke-fakturerede gebyr!

Bliver nok svært. Det lyder som et privatabonnement, hvor selskabet selv trækker beløbet direkte fra betalingskortet hver måned.

Selvfølgelig skal gebyret stå på fakturaen, men man skal også gøre op med sig selv hvor meget tid man skal bruge på en difference på små 18 kr. årligt. Jeg ville nok ikke selv bruge alverden af tid på det :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Fur
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 549
Fra  LidtBedre Skrevet kl. 12:12

Hej Anders

Jeg synes nu ikke du går i for små sko. Selvfølgelig skal en faktura passe. Ingen tvivl om det. Ellers kan man jo skjule hvad som helst af ekstrabeløb. Du må bare blive ved med at henvende dig til dem.

Med venlig hilsen
Viggo Poulsen

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 12:16

igang:

Fru Hartmann:
alternativt undlade at betale det ikke-fakturerede gebyr!

Bliver nok svært. Det lyder som et privatabonnement, hvor selskabet selv trækker beløbet direkte fra betalingskortet hver måned.

Selvfølgelig skal gebyret stå på fakturaen, men man skal også gøre op med sig selv hvor meget tid man skal bruge på en difference på små 18 kr. årligt. Jeg ville nok ikke selv bruge alverden af tid på det :o)

Eller; man skal gøre op med sig selv om man vil have et regnskab der er lovligt, eller om det er ok med fejl, som kan give problemer.

Og så kan man vel stoppe den automatiske betaling og selv indbetale hver gang, så man har styr på hvad der bliver betalt.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47189
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:21

Viggo Poulsen:
Selvfølgelig skal en faktura passe. Ingen tvivl om det. Ellers kan man jo skjule hvad som helst af ekstrabeløb. Du må bare blive ved med at henvende dig til dem.

Som princip jo givet korrekt - men omvendt - hvis ikke support forstår det, vil skat aldrig gøre en sag ud af et gebyr på 1,45 per telefonregning - som kan dokumenteres fra banken, så det er et spørgsmål hvor meget kraft man kan bruge på princippet.

Personligt ville jeg blive irriteret nok til at skifte selskab  - samme nummer - og ex callme som min ene søn bruger pt - koster med PBS betaling 139 kr om måneden med masser af fri tale og ret stor fri data mængde - OG fakturerer korrekt til hans CVR nummer og alt - dog skal man selv hente fakturaen i selvbetjening - eller via PBS - moderne papirfri tider Smile

vh

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)