Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mekaniker fejl

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 4. May 10
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Et hurtigt spørgsmål vedrørende en værksteds regning.

Min kammerat ejer en Land Rover (Hans et og alt) som han bruger som firma bil i hans tømrer virksomhed. Bilen havde for 3 uger siden, problemer med gearskiftet og skal på værksted hos en Land Rover Specialist/Land Rover værksted. På vej fra Kolding til Skanderborg hvor værkstedet holder til, begynder bilen at tabe vand.

Bilen bliver kigget på og gearkassen er hurtigt fikset, da det var en slange på automat gearkassen der skulle skiftes. MEN problemet med motoren der taber vand er et større problem. Værkstedet fortæller at det er en top pakning eller evt topstykket der skal skiftes. De aftaler mundligt en pris på 11.000 + moms hvis det er top pakningen og hvis det er topstykket så vil det være væsentligt dyre.

Land Rover værkstedet har travlt og min kammerat må derfor vente på at bilen kan blive lavet. I fredags ringer værkstedet og fortæller, at de ikke kan nå og lave bilen færdig, da de nu holder ferie samme dag og 2 uger frem...

Efter en længere diskussion, ender det med at min kammerat og jeg henter bilen. Regningen er så ikke på 11.000 + moms men 18.000 inkl. moms ( Tja mundlige aftaler kan man lukke op og ski.. i )

Bilen kan ikke udleveres med mindre han betaler hele regningen. Han betaler i protest og bilen bliver samlet i dag i Kolding, men den taber stadig vand........... Det viser sig så at det er en utæt slange i motoren som gør at den taber vand og ikke top pakningen det var galt med!!!

Mit spørgsmål er hvad gør man i denne situation ? Udover at kunden føler sig godt og grundig røvrendt, så burde det vil være værkstedets ansvar at finde den rigtige fejl på bilen eller ? Skal man glemme det eller kører sagen videre hos FDM, forbruger ombudsmanden, kontant, Ekstra Bladet ?

Håber I har en god søndag i det gode vejr Mvh Kim

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det er da en ærgerlig historie. Din ven har betalt ca. 4000 mere, end der var aftalt. Havde de ikke en plausibel forklaring på det, da han stod og diskuterede med dem?

Først og fremmest burde din ven nok slå koldt vand i blodet og vente til de er på job igen på værkstedet. Så bør han jo afklare med dem, hvordan de forklarer den noget større regning samt den utætte slange. Det er vel svært at bevise, at der ikke også var noget galt med toppakningen? 

Jeg mener ikke bare, man skal glemme så stor en merpris, men dan jeg selv er erhvervsdrivende (Smile), mener jeg, at værkstedet skal have en chance for at forklare sig. Evt. kan det være en god ide at tage FDM med på råd og se, om ikke det kan føre til en afklaring.

Selvfølgelig er der også klagemuligheder som f.eks. ombudsmanden, som du nævner.

Men medmindre det er et værksted, der jævnligt gør sig uheldigt bemærket, ser jeg da indtil videre ingen grund til at prøve at sætte gang i pressemøllen. Jeg tror ikke, I har en god nok "historie" til at de kan koge suppe på den.

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Der er noget der ikke stemmer helt i din historie. Hvordan kan værkstedet sige at det koster 18000kr at lave når de ikke er færdige med Bilen ?. Jeg har aldrig betalt forud på et værksted. Men det er måske almindeligt på det værksted du omtaler ?.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra Kolding
Tilmeldt 4. May 10
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kostede 18.000 i timeløn og reservedele, så langt som de var nået med bilen. Problemet var at hvis han skulle have den lavet færdig hos dem, så skulle han vente minimum 14 dage pga ferie.

Han betalte ikke 18.000 forud, men 18.000 for det arbejde der var lavet og ellers havde han ikke kunne få bilen udleveret!

Fra Kolding
Tilmeldt 4. May 10
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Forklaringen var at der var udskiftet reservedele på bilen, som var udover top pakningen. Dette havde de blot ikke informeret ham om. De havde blot udskiftet dem....

om det er rimeligt eller ej...? Mener at man bør rådfører sig med kunden inden man laver mere på en bil end der er aftalt.

Han kunne ikke vente længere på bilen, da det er han eneste bil og firma bil. Hans tømrer forretning skal jo helst kunne eksistere. Vi kunne ikke få udleveret bilen uden betaling, så det var bare at bide i det sure æble

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Westphal Andersen:
Forklaringen var at der var udskiftet reservedele på bilen, som var udover top pakningen. Dette havde de blot ikke informeret ham om. De havde blot udskiftet dem....

Hvilke reservedele og hvorfor ?. Jeg er sikker på at i fik en forklaring på det men det virker som om at du kun vil fortælle din version af historien. Og så bliver det jo lidt svært at afgøre om der er noget at komme efter.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Tilmeldt 14. Apr 10
Indlæg ialt: 975
Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Værkstedet må ikke udskifte nogle dele på bilen, inden de først har fået en godkendelse af kunden..

ellers kunne de jo bare skifte hele motoren, og kræve betaling på 100.000 kr..

Så hvis de har skiftet noget som kunden ikke har godkendt, så står i med en god sag..

Mvh Tobias.

Fra Kolding
Tilmeldt 4. May 10
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael rolig nu :-)

Ja nu har jeg ikke hele regningen, da jeg blot var med spiller. Selvfølgelig er det fair nok at udskifte reservedele der er slidt og trænger til udskiftning. Dog mener jeg at man skal informere kunden inden man gør det, da det vil øge omkostningen iforhold til det kunden forventer at skulle betale.

Kunden bør have et valg ikk ?

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 00:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo og selvom det er svært at bevise at toppakningen var gået i stykker, så ville det nok, fra værkstedets side gave været en god idé at kontrollere kølersystemet ordentligt, når nu bilen taber vand.

En reparation uden udskiftning af toppakningen plus diverse andre reservedele kontra udskiftningen af en slange er jo en kæmpe forskel i forhold til prisen. Udskiftningen af en slange ville nok koste mellem 1200 og 1800 kroner inklusiv moms, afhængig af prisen på slangen og timelønnen.

Det er ret meget mindre end 18000kr inklusiv moms. Synes jeg.

Vh Jens

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Fra Kolding
Tilmeldt 4. May 10
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja slangen er nu skiftet og bilen kører, men værkstedet nægter desværre at skullle have lavet fejl og mener at toppakningen var i stykker.

Dog fortalte værkstedsejeren da vi var der fredag, at de havde ikke kunne påvise at det var toppakningen, men det kunne ikke være andet og derfor havde de skiftet den...

Desværre optog vi ikke samtalen, det havde jo været nyttigt, men man kan altid være bagklog :-)

Min kammerat overvejer at prøve sagen igennem bilklage.dk Nogen der har erfaringer med det ?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)