Hej Alle Et hurtigt spørgsmål vedrørende en værksteds regning. Min kammerat ejer en Land Rover (Hans et og alt) som han bruger som firma bil i hans tømrer virksomhed. Bilen havde for 3 uger siden, problemer med gearskiftet og skal på værksted hos en Land Rover Specialist/Land Rover værksted. På vej fra Kolding til Skanderborg hvor værkstedet holder til, begynder bilen at tabe vand. Bilen bliver kigget på og gearkassen er hurtigt fikset, da det var en slange på automat gearkassen der skulle skiftes. MEN problemet med motoren der taber vand er et større problem. Værkstedet fortæller at det er en top pakning eller evt topstykket der skal skiftes. De aftaler mundligt en pris på 11.000 + moms hvis det er top pakningen og hvis det er topstykket så vil det være væsentligt dyre. Land Rover værkstedet har travlt og min kammerat må derfor vente på at bilen kan blive lavet. I fredags ringer værkstedet og fortæller, at de ikke kan nå og lave bilen færdig, da de nu holder ferie samme dag og 2 uger frem... Efter en længere diskussion, ender det med at min kammerat og jeg henter bilen. Regningen er så ikke på 11.000 + moms men 18.000 inkl. moms ( Tja mundlige aftaler kan man lukke op og ski.. i ) Bilen kan ikke udleveres med mindre han betaler hele regningen. Han betaler i protest og bilen bliver samlet i dag i Kolding, men den taber stadig vand........... Det viser sig så at det er en utæt slange i motoren som gør at den taber vand og ikke top pakningen det var galt med!!! Mit spørgsmål er hvad gør man i denne situation ? Udover at kunden føler sig godt og grundig røvrendt, så burde det vil være værkstedets ansvar at finde den rigtige fejl på bilen eller ? Skal man glemme det eller kører sagen videre hos FDM, forbruger ombudsmanden, kontant, Ekstra Bladet ? Håber I har en god søndag i det gode vejr Mvh Kim |
Ja, det er da en ærgerlig historie. Din ven har betalt ca. 4000 mere, end der var aftalt. Havde de ikke en plausibel forklaring på det, da han stod og diskuterede med dem?
Først og fremmest burde din ven nok slå koldt vand i blodet og vente til de er på job igen på værkstedet. Så bør han jo afklare med dem, hvordan de forklarer den noget større regning samt den utætte slange. Det er vel svært at bevise, at der ikke også var noget galt med toppakningen?
Jeg mener ikke bare, man skal glemme så stor en merpris, men dan jeg selv er erhvervsdrivende (), mener jeg, at værkstedet skal have en chance for at forklare sig. Evt. kan det være en god ide at tage FDM med på råd og se, om ikke det kan føre til en afklaring.
Selvfølgelig er der også klagemuligheder som f.eks. ombudsmanden, som du nævner.
Men medmindre det er et værksted, der jævnligt gør sig uheldigt bemærket, ser jeg da indtil videre ingen grund til at prøve at sætte gang i pressemøllen. Jeg tror ikke, I har en god nok "historie" til at de kan koge suppe på den.