Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp med poker reglerne!

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Michel Moore:

Hej Mark

Ja så langt er jeg efterhånden med :-) - jeg vil bare gerne se det dokumenteret fra noget officielt sted, elelr pokerstars eller lign, så jeg kan bruge det som dokumentation 

Tag et spil :-)

Jeg skal nok lede efter et link til dig, men man kan aldrig vinde mere fra en person i en hånd, end det antal chips man selv sidder med. I dit eksempel med 20, 30 og 30 chips vil der være en pot på 60 chips og en side pot på 20 chips. Low stack kan kun vinde potten på 60 chips, mens de 2 andres hænder afgør hvem der vinder side potten, som der i øvrigt også kan være flere af, hvis flere er all in med forskellige chip stacks.

Bonusinfo: Lad os sige at blinds er 10/20 og du er big blind med kun 15 chips tilbage og alle folder undtaget small blind, der kalder, så skal han kun lægge yderligere 5 chips, netop fordi du ikke kan vinde mere fra en spiller, end det beløb du selv sidder tilbage med.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:54

Hej Nikolaj,

Ja det ved jeg godt og den problematik har heller ikke været aktuel.. Det mit spørgsmål gik på var hvis A sagde All in, om B som har flere jetoner end A kan nøjes med kun at call eller om han også -skal- gå All in, dog med det han har ekstra i en sidepot. 
Men der kunne jeg så forstå at der ingen tvivl var om han kan nøjes med at call hvis det er det han vil - og det er så det jeg gerne vil have dokumentation på, fra internationale pokerregler. :) 

Tilmeldt 27. Apr 07
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 15:03

Michel Moore:

Hej Nikolaj,

Ja det ved jeg godt og den problematik har heller ikke været aktuel.. Det mit spørgsmål gik på var hvis A sagde All in, om B som har flere jetoner end A kan nøjes med kun at call eller om han også -skal- gå All in, dog med det han har ekstra i en sidepot. 
Men der kunne jeg så forstå at der ingen tvivl var om han kan nøjes med at call hvis det er det han vil - og det er så det jeg gerne vil have dokumentation på, fra internationale pokerregler. :) 

Det er svært at henvise til noget, der beviser at det ikke er sådan. Men der findes masser af dokumentation for, at man selv bestemmer om man vil kalde eller re-raise. Om en spiller er all in eller ej ændrer ikke ved det faktum.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:06

hej nikolaj

ja det er nemlig rigtig svært - jeg ahr selv prøvet og kunne ikk finde det, men vedkommende som jeg diskutere med , vil ikke give sig før han ser noget dokumentation (og det er ikk nok at henvise til en amino tråd hehe)

Tilmeldt 27. Apr 07
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 15:10

Michel Moore:

hej nikolaj

ja det er nemlig rigtig svært - jeg ahr selv prøvet og kunne ikk finde det, men vedkommende som jeg diskutere med , vil ikke give sig før han ser noget dokumentation (og det er ikk nok at henvise til en amino tråd hehe)

Se nogle videoer fra WSOP eller WPT igennem og vis ham nogle tilfælde, hvor all in bliver kaldt uden at den der kalder går all in. Det burde være let at finde et videoklip, hvor BB er all in fra start og hvor flere er med i hånden uden at være all in.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:06

Har prøvet at søge lidt på youtube, men synes sgu det er svært at finde det :-(

Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 16:37
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mit umiddelbare råd vil være at lade vær med at spille mere med vedkommende hvis han er så påstående omkring en regel han ikke har forstået.

Henvis ham evt. til: http://en.wikipedia.org/wiki/Betting_in_poker#.22All_in.22 Der står der jo netop at efterfølgende spillere kan vælge at raise eller blot calle. Fordi en går all in, kommer alle andre ikke automatisk all in. Og selvom det kan være svært at søge efter på youtube, så tror jeg nok du skal falde over det hvis du titter lidt poker fra finalebordene i wsop eller wpt.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:50

Hej Rasmus,

Ja det er sgu nok et godt råd du kommer med, men nogengange, når man er sikker på man har ret, vil man gerne vise at det har man altså også.

Men super link, mange tak!

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)