Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Accept af tilbud eller kontrakt?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 14. Oct 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 07:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er lige startet op (ApS) og har været så heldig at få den første kunde. Han har i princippet sagt ja til aftale og pris (3. mdr. kontrakt for at løse en opgave) og den eneste der mangler er underskrift fra ham, på noget der binder.

Er det nok, at jeg laver et skriftligt tilbud til ham, som han så skriver under? Tilbuddet kan indeholde det, mit firma skal levere: 3 ydelser til en aftalt antal timer og pris. Det er tale om konsulentarbejde, møder og praktisk IT-hjælp.

For mig er det vigtigst, at jeg har noget på skrift, at han har sagt ja til det og at jeg så kan fakturere ham i løbet af de tre måneder, hvor opgaven skal løses.

Jeg når ikke at få lavet en lang detaljeret kontrakt, så spørgsmålet er, om det er nok med detaljeret tilbud, hvor han skriver under?

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 07:45

Jep få noget på skrift. Husk at skrive alt i kontrakten.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:38

Og sørg for at få noget betaling løbende så du ikke først får alt når det hele er færdigt om 3 mdr - så du har lidt hold i, at der er betalingsvilje og få klare specifikationer på det du skal udføre, så det ikke ender med, at kunden ikke vil betale, med den begrundelse, at du ikke har udført det lovede.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Odense
Tilmeldt 14. Oct 12
Skrevet kl. 11:37

sørg for at få noget betaling løbende

Jeg skriver "Fakturering sker månedsvis bagud" og at timerne bruges i opgavens periode.

Cookie:
få klare specifikationer på det du skal udføre

Jeg har forklaret kort hver eneste ydelse, så der ikke er tvivl om hvad det er.

Mange tak for svaret. Det hjælper lidt på det. Jeg kan i hvert fald se, at jeg snart skal have en advokat, som kan hjælpe i starten med lidt standarder.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:07

Det er det

Tilmeldt 4. Jul 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 09:17

Alt efter antal timer der skal ydes, ville jeg nok forlange ugentlig afregning eller en form for garanti for længer kredittid.

Tilmeldt 31. Aug 12
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 10:13

innowebdk:
Mange tak for svaret. Det hjælper lidt på det. Jeg kan i hvert fald se, at jeg snart skal have en advokat, som kan hjælpe i starten med lidt standarder.

Personligt ville jeg ikke bruge tid på at binde kunden for meget op , hvis i har en aftale om betaling , hvor detaljeret dnie time registering skal være og opgave slut så ville jeg holde den der.

Nogle af dem jeg har leveret flest timer til de sidste mange år har været lavet med en i kan bare opsige aftalen når i vil , da det giver dem ro i baglandet

Find deres opgave/tidsregisterings krav og find hvad deres defination af 3 måneder er der det 7.4 timer om dagen i 5 dage eller er det bare bliv ved til opgaven er løst så gør det ike noget det er 12 timer en dag.

blog @  http://flemmingriis.com> systemcenter blog

Tilmeldt 4. Jul 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 10:57

Hvis du forestiller dig 20 timer om ugen - til en pris à 5 til 800 kr. + moms pr. time i 3 måneder - vil kontakten blive på mindst kr. 130.000 + moms til kr. 208.000 + moms. Det er mange penge for en nystartet virksomhed. Derfor kort kredittid eller sikkerhed for pengene. Det er bare mit lille råd.

Det kommer selvfølgelig også an på hvem kunden er - er det Märsk eller anden stor virksomhed - er det selvfølgelig noget andet. Men ellers sikkerhed eller kort betalingsfrist indtil man har lært hinanden at kende.

God søndag.

Fra Odense
Tilmeldt 14. Oct 12
Skrevet kl. 11:26

Hej alle søde mennesker,

Tusind tak for jeres input. Jeg har haft lidt samme overvejelser, men det er godt at få råd fra de erfarne.

@Hans Henrik Hansen: kunden er en lille en af slagsen, men jeg kunne lide dine tal. Wink

@FlemmingRiis: Jeg har altid lavet aftaler bygget på gensidig tillid og det har fungeret. Det er lidt andet, når det er virksomhed, men meget enig.

@Advokat Jacob Berner Rue: jeps, men der skal også penge til, for jeg har en idé om hvor meget det koster.

Tak til alle og god sommer

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)