Hej, nu har jeg efterhånden læst om H1, H2, H3 og generelle HTML tags på over 20 forskellige blogs, og jeg forstår altså stadig ikke hvordan jeg bruger H1, H2 og H3 i forhold til hinanden. Hvordan ved jeg at min undertitel er H2 eller H3? Og har Google også en mening om det? Kan jeg risikere at ryge ned i rankning ved forkert tagging? Er HTML afgørende for god SEO? Og så helt ude af kontekst: Nogen der har erfaring med linkbuilding gennem bl.a. linkkataloger? Er det noget der virker? Er det svært at få sit link igennem? Kloge hovede søges! På forhånd tak for svar :) |
Hej Oline.
Brugen af H1,H2,H3 fungere som inddelinger på din website. Typisk starter man med title -> H1 -> H2 -> H3 osv.
Tagsne bruges til at fremhæve tekst, hvorfor at det er essentielt til søgemaskineoptimering.
Googles algoritme forandrer sig hele tiden, mod forsøg på at læse din hjemmeside som almindelig mennesker ville læse den - hav altid det i baghovedet når du skriver dine tekster!
Hvis du skal have en bedre forståelse om brugen af disse tags vil jeg anbefale dig at læse Shaun Andersons http://www.hobo-web.co.uk/headers/.
Derudover er spiller korrekt brug af HTML en rolle i SEO, ja.
Hvis du er i tvivl om din(e) side(r) lever op til standarderne kan du bruge denne side:
Det var lige det jeg havde at bidrage med inden sengetid! ;-)
Hvis du har nogen spørgsmål er du hjertens velkommen til at spørge ;o)
Mvh