Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hvordan får jeg bedst muligt indskudt kapital i nystartet ApS tilbage i mine private lommer igen?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Jul 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Har lige startet en virksomhed som styrer et solcenter. Solcenteret har jeg købt med 4 maskiner til 300.000 kr. inkl. afståelse osv.

Det er selvfølgelig penge jeg enten har lånt eller tjent som privat person og derfor i mine øjne og i den perfekte verden Stick out tongue, burde de første 300.000 derfor kunne overføres ned i mine lommer, da der jo allerede er betalt skat af dem en gang.

Sådan kan jeg jo godt forestille mig at det ikke er, men hvordan får jeg nu bedst de indskudte penge tilbage uden at skulle betale fuld skat af dem igen?

Hvilke fradrag kan jeg benytte mig af?

Håber i kan hjælpe

Venlig hilsen

David

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:30

Soltid ApS:
Sådan kan jeg jo godt forestille mig at det ikke er, men hvordan får jeg nu bedst de indskudte penge tilbage uden at skulle betale fuld skat af dem igen

Spørgsmålet er jo hvordan du har sammensat din kapital? Er din anpartskapital 80.000 kr eller 300.000 kr?

Optimalt vil måske have været en anpartskapital på 80.000 og resten som lån til aps. Lån vil så kunne betales ud uden beskatning! Hvis du har bundet alle 300.000 kr. som ansvarlig kapital er muligheden for at få penge ud begrænset til løn og udbytte.

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 15:34

Henrik Koudahl:
Hvis du har bundet alle 300.000 kr. som ansvarlig kapital er muligheden for at få penge ud begrænset til løn og udbytte

Alternativt kunne man vel nedsætte anpartskapitalen til minimumskrav, forudsat den er over minimumskravet, hvilket nok er tvivlsomt for et nystiftet selskab.

Tilmeldt 2. Jul 13
Skrevet kl. 15:48

Jeg har heldigvis kun bundet 80.000 kr. Vil det sige at resten kan jeg betale direkte tilbage i mine lommer, så snart der er overskud?

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 15:48

Henrik,

Bliver/skal afståelsen + maskinerne ikke aktiveres? I så fald bliver det vel svært uden af eller nedskrivning. Følger lige med.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:49

Søren.Pedersen:
Alternativt kunne man vel nedsætte anpartskapitalen til minimumskrav, forudsat den er over minimumskravet, hvilket nok er tvivlsomt for et nystiftet selskab.

Enig - men det har så sine udfordringer at gennemføre dette.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:52

Soltid ApS:

Jeg har heldigvis kun bundet 80.000 kr. Vil det sige at resten kan jeg betale direkte tilbage i mine lommer, så snart der er overskud?

Ja, Hvis resten er et udtryk for at du har lånt pengene til Aps. (sørg for at dit lån forrentes)

Fra Greve
Tilmeldt 6. Feb 13
Indlæg ialt: 112
Fra  AlbedoSoft ApS - Odoo eksperterne Skrevet kl. 16:01

Hej 

Da du købte aktiver og oprettede selskabet har du nok en købsaftale med specifikation er beløb på hvad værdierne for de enkelte er ansat til ellers få det specificeret samt få et låne dokument udarbejdet på de kr. 220.000 og en tilbagebetalings aftale gerne per måned.mvh Mitat

Odoo(tidligere OpenERP) fuldt integreret, komplet Belgisk alt i et system med ERP, CRM og HR mv. Kontakt os på 25101616 

Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 18:36

Nedsættelsen af kapitalen er ikke en god mulighed. Mærkeligt nok bliver man beskattet som udbytte ved nedsættelse :)

Tilmeldt 2. Jul 13
Skrevet kl. 09:11

Rigtig mange tak for hjælpen alle sammen :)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)