Jeg er i gang med at lave en hjemmeside, og jeg har fundet en partner, som kunne være interesseret i et samarbejde, hvor han skal betale CPC (Cost Per Click).
Spørgsmålet er: Hvad kan man tage for pr. klik? Jeg kender ikke besøgstallene endnu, da siden ikke er i luften endnu - Jeg regner dog med et par tusinde om dagen :)
Spørgsmålet er: Hvad kan man tage for pr. klik? Jeg kender ikke besøgstallene endnu, da siden ikke er i luften endnu - Jeg regner dog med et par tusinde om dagen :)
Det er stort set lige meget for klikprisen om du har én besøgende eller 10.000 besøgende om dagen. Det handler om kvaliteten af de besøgende som klikker sig videre til din annoncør, ikke mængden. Uden at vide noget om hvad din side omhandler og hvad din annoncør sælger og hvor god din annoncør er til at sælge, er det meget svært at komme med et kvalificeret bud på hvad din klikpris skal være.
Når vi taler CPC, har det vel mindre betydning hvor mange besøg du har, da man jo betaler pr. klik.. Er du sikker på at CPC er den rigtige løsning for dig? - Hvad med % af salg for at få nogle kunder til fra start - måske bare indtil du har bevist hvad din side kan?
Måske du også bør nævne hvilken branche vi snakker, der er kæmpe forskel i konkurrence mv.
Lamper til enhver smag - Nu over 2000 lamper! LampeGuru.dk
- Hvad med % af salg for at få nogle kunder til fra start - måske bare indtil du har bevist hvad din side kan?
Helt enig. Har fornemmelsen af, at det godt kan gå hen at blive en for høj CPC i starten i dette tilfælde og derved skræmme annoncøren væk. Så hellere vælge en procent- eller fastprisafregning.
Den måde at afregne på, kan i øvrigt også blive en fordel for dig der er indehaver af trafikken, for hvis den er god og konverterer over forventning, så får du også flere penge. Omvendt vil de fleste der betaler i ren CPC nok vælge at være forsigtige med at betale en alt for høj pris for kliks, simpelthen pga. den højere risiko.
Det er faktisk selv annoncøreren, der har nævnt, at CPC nok vil være bedst for dem.
Ja, men husk nu på, at nogle gange skal DU som firma, fortælle dem den bedste løsning.
Det kan jo være, at de ikke bliver tilfredse med CPC løsningen og derfor hurtigt opsiger aftalen igen? Det kan også være, at de slet ikke kender/tænker over de andre løsninger vi snakker om her.
Lamper til enhver smag - Nu over 2000 lamper! LampeGuru.dk