Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lejeindtægt fra bil

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Apr 10
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej forum

Jeg har i 4 måneder i år og 6 måneder i 2012 lejet min bil ud til en ven som har betalt en leje på 750 kr/mdr. Ved i hvor man skal selvangive sådan en lejeindtægt henne på ens selvangivelse? 

mvh

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47145
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:15

Overskud ved udlejningen (hvis du ex selv betaler vægtafgift eller andet) vil jeg mene skal ind i selvangivelsen - udvidet rubrik 211 - men lad os se om ikke en revisor eller anden regnskabskyndig - kan sige noget om du kan trække noget på for værdiforringelsen af bilen i de 4 mdr sidste år og 6 mdr i år. Evt kan du jo ringe og høre skat direkte, da sidste år vel haster - selv med den nye frist som hedder 3/7 Smile

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Apr 10
Skrevet kl. 10:01

er der ingen der ved om man kan fratrække udgifter fra som fx vægtafgift og forsikring i den periode man har den udlejet? 

Fra 8620 Kjellerup
Tilmeldt 30. Dec 11
Indlæg ialt: 249
Fra  Skægkær Grillen Skrevet kl. 11:21

Hvis du vil fratrække udgifter i forbindelse med udlejning af bil, skal bilen være registreret til udlejning, samt være dækket forsikringsmæssigt til udlejning.

Tilmeldt 4. Apr 10
Skrevet kl. 11:25

ok. så dropper jeg at trække udgifter fra :-(

Er det bedste bud rubrik 211 i den udvidede selvangivelse ? Må/kan jeg fx ikke anvende rubrik 15 "Anden personlig indkomst"?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47145
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:01

jeg tror du skal bruge 211 hvor du har AM bidrag af nettoindkomsten - det har du ikke af rubrik 15 - om noget ville rubrik 12 nok give samme resultat som 211 - men er jo til honorar - det kan være de skattedygtige revisorer kan svare bedre - biludlejning fortjeneste - rubrik 211 eller?

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)