Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gensidige links

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Jun 07
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen

Jeg  har i de sidste 2 år fået at vide at gensidige links - links bytte - var det mest geniale, da Google  så skulle fatte ekstra interesse for begge sites!

Nu får jeg at vide at det ikke virker, men at det kun skal være ensidigt  - altså sites der vælger at sætte link på uden at få link på  hos dem de linker til. Dette skulle være fordi at Google så opfatter siden som helt speciel fordi det ikke er gensidigt!

Vores links bytte - ser fx. sådan her ud:

Annabelles · Skønne sager til boligen - og hele familien

Alle links har tekst med.

Glæder mig til et godt svar  :-) - Go'dag

Helle - www.go-pilot.com

Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 1298
Fra  Conseo Skrevet kl. 13:21

Hej Helle

Ensidige link er klart at foretrække.

Hvis jeg linker til dig, og du linker til mig, kan sammenlignes med at jeg giver dig en halv øl, og du giver mig en halv øl... så har vi stadig hver en halv øl, og er altså ikke kommet videre.

Google ser på det med samme måde. de to links ophæver hinanden, og så alligevel ikke helt, for det får nogen værdi, men slet ikke i nærheden af det et enkelt link får.

Hvis man skal bytte links med andre, så skal man lave en "link karrusel" så istedet for at A linker til B og B linker til A, så skal man have et ekstra site med (C), således at det kommer til at se sådan ud: A linker til B - B linker til C - C linker til A.

Så får alle 3 sider et link uden at de linker direkte til hinanden.

Håber det kan forklarer dit spørgsmål.

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 14:27

Jeg læste en interessant blogpost for nylig skrevet af en meget erfaren linkbuilder. Han gjorde opmærksom på, at man nok skal have et mere pragmatisk syn på ABBA-links end mange SEOer giver udtryk for.

Hvis din hjemmeside handler om en virkelig mikroniche, fx "danske astronauter", så er der sikkert kun en håndfuld seriøse sider, som behandler det emne. Det vil derfor være helt naturligt og normalt at den håndfuld sites linker til hinanden gensidigt - og at du fx har 50% ABBA-links.

Hvis dit site handler om "brugte biler" så er du i konkurrence med tusinder af andre seriøse sites. Derfor er det ikke et naturligt billede, hvis 50% af dine links er ABBA-links.

Manden som skrev posten (som jeg ikke kan finde - måske kan nogen hjælpe?) siger at både fornuften og hans erfaring fortæller ham, at der er forskel på hvor meget et gensidigt link tæller alt efter nichens størrelse.

Hilsen Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Tilmeldt 14. Jun 07
Skrevet kl. 16:05

Hej Lars og Anders

Tak for Jeres svar - Super - så er jeg blevet det klogere.

Jeg sidder her og tænker på, hvorfra man får Google dokumentationen på hvad virker og hvad virker ikke. Er det kun ved at linke og se resultaterne, eller kan man se det nogen steder. I kan jo nok læse at jeg virkelig er "amatør" :-)

Bør jeg slette de gensidige links der er - eller bliver det bare til den halve øl :-) - eller påvirker det det totale billede... 

Mange hilsner

Helle

www.go-pilot.com

Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 1298
Fra  Conseo Skrevet kl. 21:57

Den dokumentation/erfaring man har får man primært fra test.
Og så lærer man jo af hinanden Smile

Du skal endelig ikke slette de links du har, da de sagtens kan have en værdi, omend værdien måske ikke er stor.
Groft sagt så findes der ikke dårlige links, nogle links er bare bedre end andre.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 18. Dec 06
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 23:45

Spændende tråd...

Men er der nogen der kan komme med nogle tips for hvordan man måler/tester værdien af disse links?

/SoerenS

Tilmeldt 14. Jun 07
Skrevet kl. 20:04

super - tak for svar :-)

Synes bare lige i vores tilfælde at det er svært at styre... eksempel:

Vi linker til www.ramsingaard.com - som linker til www.slitage.dk - de linker begge til os

Slitage linker også til www.homemaid.dk og www.himmeloghav.dk som begge linker til www.slitage.dk og til os - og vi til dem...

www.homemaid. linker forøvrigt til Amino :-)

Ramsinggard mener hun skal slette link til os?! Pu ha da - jeg er altså ikke særlig go til det mæ'teknikken - GO'aften Helle

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 12:33

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)