Hej allesammen Jeg har i de sidste 2 år fået at vide at gensidige links - links bytte - var det mest geniale, da Google så skulle fatte ekstra interesse for begge sites! Nu får jeg at vide at det ikke virker, men at det kun skal være ensidigt - altså sites der vælger at sætte link på uden at få link på hos dem de linker til. Dette skulle være fordi at Google så opfatter siden som helt speciel fordi det ikke er gensidigt! Vores links bytte - ser fx. sådan her ud:
Glæder mig til et godt svar :-) - Go'dag Helle - www.go-pilot.com |
Hej Helle
Ensidige link er klart at foretrække.
Hvis jeg linker til dig, og du linker til mig, kan sammenlignes med at jeg giver dig en halv øl, og du giver mig en halv øl... så har vi stadig hver en halv øl, og er altså ikke kommet videre.
Google ser på det med samme måde. de to links ophæver hinanden, og så alligevel ikke helt, for det får nogen værdi, men slet ikke i nærheden af det et enkelt link får.
Hvis man skal bytte links med andre, så skal man lave en "link karrusel" så istedet for at A linker til B og B linker til A, så skal man have et ekstra site med (C), således at det kommer til at se sådan ud: A linker til B - B linker til C - C linker til A.
Så får alle 3 sider et link uden at de linker direkte til hinanden.
Håber det kan forklarer dit spørgsmål.