Jeg søger en plastproducent i udlandet som kan hjælpe mig med masseproduktion af et plastprodukt. Gerne et velrenommeret firma, og til fornuftige penge.?
Der er sikkert mange der kan hjælpe dig men de ved ikke hvad de skal hjælpe med.
Hvad søger du konkret?
Masseproduktion - hvad betyder det for dig ? 1000 stk en million stk ? levering over hvilken tidshorisont?
Plast type fx PVC/PP/PE/PA?
Ekstruderet eller sprøjtestøbt?
Hvorfor udlandet når der findes bunker af plast producenter i DK? Er udlandet i sig selv kvalificerende, eller håber du bare at udlandet er billigere og kulturforskellen ikke betyder noget for dit produkt?
Har du forme eller kan du betale for værktøjsomkostninger?
Har du tegninger?
Hvis du er lidt usikker på de fleste af ovennævnte spørgsmål, vil jeg foreslå at du søger en dansk rådgiver inden du kaster dig i armene på en udenlansk producent. Ellers bliver dine fornuftige penge brugt ufornuftigt
Du er nødt til at være meget mere konkret :-) Plastik er ikke bare plastik.. Og hvad der reelt skal udformes.. Der findes fabrikker, der er dygtige til noget og mindre dygtige til andet..
Så få konkretiseret dit behov i første omgang - Så efterfølgende besøg messer og find nogle interessante partnere.
Jeg ved ikke hvad dit produkt præcist omfatter, men det viser sig ofte at det kan betale sig at sprøjtestøbe i Danmark. endvidere giver det dig fleksibilitet på flere områder da du har det tæt på dig.
Det kan klart anbefales at du tager fat i Kim Fagerlund fra Kifa Plast, der har egen tegne og værktøjsafdeling. Emnerne kan efterfølgende produceres i Kifas plastafdeling.
Kim kan du kontakte på mobil 28111440 samt email kf@kifaplast.dk
Arbejder selv indenfor branchen. Hvis det kan masseproduceres hvor maskinen selv kører afsted. Så er det klart og foretrække at producere i DK. Dyrere til start men med en klar fordel når man kigger i på den lange bane.Også hvad angår kvalitet og leverings sikkerhed samt leverandør kontrol og rådgivning.