Hvis man ikke selv magter alt det med import og told og moms kan man så eksempelvis godt lave en aftale med et firma der allerede importere og få dem til det også købe direkte fra dem efterfølgende?
Lad os sige jeg køber 100 vare til 100kr dvs 10.000 også kommer der måske moms på 13.000 kr
Kan jeg så eksempelvis købe varen direkte fra den firma som hjælper mig til eksempelvis 115,- så de også får noget ud af det?
Nej, det er ikke helt korrekt at bruge udtrykket i den sammenhæng.
Netop fordi importen sker gennem den anden virksomhed, så vil overdragelsen af ansvaret også flytte sig. Dermed er det ikke udelukkende logistikfunktionen, der bliver spekuleret i - men også i høj grad det juridiske ansvar.
Det kan du sagtens - men du kan jo også bare lade en speditør stå for det med told osv - Disse f.eks. kan givet fortælle dig præcis hvad det koster - stå for indfortoldning og jeg ville tro du også kunne få dem til at opgive dig præcist hvad du skal angive som importmoms indtil du selv føler dig helt tryg ved det, jeg vil tro det er billigere http://www.fortoldningsbutikken.dk/
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Det kan du sagtens gøre. Men som der nævnes skal er det ikke kun told/moms byrden der bliver flyttet, men også det juridiske ansvar. Det vil f.eks. være det importerende firma der står til regnskab hvis der er tale om kopivarer etc.
Ifht. rådene omkring at bruge speditør etc. så skal man passe meget på med at tro at bare fordi man har en Speditør, så har man ikke længere ansvar for Told. Dette har vi prøvet på egen krop.
Speditøren har i praksis intet ansvar for indfortoldningen på nogen måde. Skat/Told stiller DIG og KUN dig til ansvar. At det er UPS/DHL/Anden speditør der har lavet rav i den, er de usandsynligt ligeglade med. Så den dag Told Indsats kommer ud og vil tjekke dig, så er det dig der skal have styr på Toldkoder, BTO'ere og generelt alt fra A-Z. Hvis man har en dygtig speditør kan de selvfølgelig hjælpe - men de tager ikke ansvar. Lidt på samme måde som en Revisor/Bogholder kan hjælpe dig med regnskabet, men er der fejl, så er det dig der bøder for det i sidste ende.