Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO nybegynder

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Jun 13
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har, for bare tre måneder siden, stiftet bekændtskab med SEO for første gang.. og er ved at blive en smule rundtosset :)

Derfor har jeg nogle spørgsmål.

Er det rigtigt, at det er godt ift. SEO; at lægge flere links til samme side ind på hjemmesiden?
(F.eks. henvise til den samme side om hæklenåle flere steder på hjemmesiden)

Er det en god idé at linke til en side med både tekstlink og billedlink?
Gør titlerne og beskrivelserne af link en forskel i forhold til SEO? Fungerer de som en slags søgeord?
- altså handler det om at lægge så mange "gode søgeord" ind i disse titler og beskrivelser?

Er der steder, hvor man kan finde gode søgeord til sit specifikke område - på danske søgesider?

Jeg er som sagt meget grøn på området og mangler en del viden.. så giv endelig alle de tips, du kan komme op med.
Tips, der koster penge er dog ikke noget, jeg kan gøre brug af ;)

☼ Maiken

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:30

MaDam B:
Er det en god idé at linke til en side med både tekstlink og billedlink?

Det er en god idé, hvis det giver mening for brugeren. Hvis du har en side med en oversigt over leverandører kan det jo give god mening, at linke til leverandøren med tekstlink og billedlink, men du skal ikke bare gøre det for at gøre det.

Du kan bruge et alt-tag på billedet til at fortælle Google, hvad det handler om. 

MaDam B:
Gør titlerne og beskrivelserne af link en forskel i forhold til SEO? Fungerer de som en slags søgeord?
- altså handler det om at lægge så mange "gode søgeord" ind i disse titler og beskrivelser?

Tror du blander det lidt sammen her.

1. Når du laver en ankertekst/tekstlink, så kan du give ankerteksten et title-tag. Google lægger vægt på ankerteksten, men jeg mener title-taget er mest for brugerens skyld (ordblinde etc.). En ankertekst, der hedder Søg på Google her er derfor bedre end Klik her.

2. Du kan også give hver enkelt side et title tag og meta-beskrivelse, som er meget vigtigt. For det første skal det være med til at tiltrække besøgende fra søgeresultaterne i Google. Men Google lægger også vægt på title-taget, som skal fortælle Google, hvad siden handler om. Google bruger ikke selve meta-beskrivelsen til at bedømme, hvilken placering din side skal have.

Det kan altså lyde, som en rigtig god idé at smide så mange søgeord, som overhovedet muligt ind i ankerteksterne og title-taget, men du kan faktisk blive straffet af Google, hvis du overoptimerer, så gør det på en naturlig måde, og som giver mening for brugeren.

MaDam B:
Er der steder, hvor man kan finde gode søgeord til sit specifikke område - på danske søgesider?

Google AdWords Keyword Tool

Ubersuggest

" target="_blank">Video om emnet og podcast om emnet.

Tilmeldt 27. Jun 13
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 14:41

Tusind tak for dit detaljerede svar, Jan.
Det er virkelig en stor hjælp.

☼ Maiken

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)