Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Priser inkl. eller ekskl. moms på webshop?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Nov 12
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg står med et lille spørgsmål angående prissætningen på min kommende webshop. Jeg skal sælge div. designs og min primære målgruppe er virksomheder (altså B2B). Det ville derfor være nærliggende at angive priserne ekskl. da det selvfølgelig er relevant i forhold til virksomheder. Problemer opstår når private kunder begynder at handle på min hjemmeside, for de har ikke muligheden for at trække momsen fra. 

Hvordan løser jeg dette problem? Hvis jeg understreger at prisen er ekskl. moms ville dette så være nok? Eller er det nødvendigt både at skrive prisen med og uden moms? Bryder jeg loven ved kun at skrive priserne ekskl moms på en webshop?

Hvis jeg skal uddybe problemstilling, så sig endelig til :)

Fra Aarup
Tilmeldt 17. Jun 10
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 17:44

Hvis du sælger til private, skal du oplyse prisen inc. moms.
Dette gælder også, hvis blot du sælger til en enkelt privat person. 

Alternativt kan du spære din side med password, så kun virksomheder får adgang, eller du kan sætte CVR nummer som felt der er obligatorisk at udfylde ved køb.

Du kan også vælge at vise begge priser, den ene fx. i parentes. De fleste e-commerce systemer har denne mulighed indbygget som standard.

Fra Gråsten
Tilmeldt 24. Apr 13
Indlæg ialt: 240
Fra  XtraCom Skrevet kl. 17:45

Hej

Om det bryder nogen lov ved jeg ikke, men jeg tror hvis det var mig, at jeg ville skrive prisen både med og uden moms. Som sagt, om det er korrekt ved jeg ikke, men jeg ville mene det var en god service.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12811
Skrevet kl. 17:46

Hvis private har mulighed for at handle på din webshop så skriv prisen inkl. og ekskl. moms.  Private kunder har krav på at kunne se prisen inkl.moms. når de handler. 

Tilmeldt 15. Aug 05
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 18:01

Ville lave 2 funktioner.

Skriver prisen uden moms som standard. Lave et kort link hvor der stod "Private ? Se pris incl. moms"

Inde under betalingssiden, ville jeg gøre det obligatorisk at indtaste CVR og hvis man var privat kunde lave en firkant, hvor der stod "Tryk her hvis du er privat kunde"

Når kunden trykker, vil momsen blive lagt oven i prisen. 

Tilmeldt 27. Nov 12
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 16:11

Mange tak for alle svarene :)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)