Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Verden har brug for børn

Side 2 ud af 4 (31 indlæg)
Fra Skive
Tilmeldt 7. Mar 11
Indlæg ialt: 663
Fra  FoliePartner.dk Sjovegadgets.dk Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak Martin! Super motivationsboost :-)

Hjælper virksomheder med at vækste igennem effektiv Facebook-annoncering.
Skal jeg også hjælpe dig?

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Feb 10
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Velskrevet, skarp og inspirerende klumme. Og så er det så rigtigt!

Det er tydeligt, at du læser Seth Godin, men det er også virkelig vigtigt, at vi får denne debat i Danmark, for verden har virkelig ændret sig. Vi skal ikke længere ud og være fabriksarbejdere allesammen.

(Hvis nogen ikke kender Seth Godin, så skam jer og ">se denne video Smile)

Tilmeldt 14. Jun 13
Indlæg ialt: 65
Fra  Warmthru Denmark Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Martin

Godt gået – du har jo talentet til at fortælle em god historie. Ja, du kender mig godt, måske ikke for noget godt. Alligevel har jeg fulgt mange af dine råd. Lad os nu se om jeg ikke også kan banke mine modstandere på plads. Så let giver jeg ikke op – har aldrig gjort. Men hvorfor skulle jeg egentlig starte som iværksætter? Jeg er jo for længst gået på pension. Nej – jeg får ikke nogen god pension – lidt oven i det, som staten giver. Men det er ikke det. Jeg skal overfor mig selv bevise, at jeg stadig kan være med hvor gadedrengene leger. Det kan være jeg kan lure dem kunsten af. Har tidligere været iværksætter – mere af nød end af lyst. Det gik sgu´ - egentlig helt godt. Jo – du har ret, Martin. Man skal ikke smide geværet ind i kornmarken for at rejse til Spanien. Herregud – der har vi jo allerede været. Man skal klø på indtil sidste åndedrag.

Hilsen

Lars - ham med webshoppen 

Fra Kolding
Tilmeldt 17. Aug 10
Indlæg ialt: 1012
Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Vium:
Hvis nogen ikke kender Seth Godin, så skam jer og 
" target="_blank">se denne video Smile

Det er en meget god video. Jeg kan godt lide det tidspunkt, hvor han beder publikum om at række armen så højt op som muligt. Efterfølgende beder han dem om at række armen lidt højere op, hvorefter publikum gør det. Konklusionen er, at vi er oplært med at holde os tilbage.

Med venlig hilsen

Simon Mark Nielsen

Tilmeldt 5. Feb 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Kender ikke dig og din baggrund, men retorikken antyder en selvfedhed som man sikkert burde misunde. Husk at der er mange måder at se verden på, og din er kun én af dem. Måske ser virkeligheden anderledes ud fra andre vinkler.

Dejligt hvis du har fundet lykken ud fra din selvforståelse, Krydsede fingre for dem der måtte kigge andre veje.

Tilmeldt 11. Jun 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Tja, et langt stykke hen af vejen har du så ganske ret. Men jeg kunne godt tænke mig at få dit bud på, hvordan du løser det, når nu de stakler der har til job at passe din børn, mens du laver det "fede", finder ud af, at de bliver taget i røven, og herefter nedlægger arbejdet, for at blive iværksættere;). Det er måske her robotterne kommer ind i billedet. Såååå - det klæder ingen af være nedladende, og da slet ikke en succesfuld iværksætter.

Tak for et ellers godt initiativ.

Berit L

En "gammel" pædagog (som måske har "opdraget" på dine kære små)

Tilmeldt 18. Dec 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg tillader mig lige at kommentere her,

1. "alt i alt så har vi vel også brug for de almindelige arbejder som kan tage slæbet efter de vilde tænkere og idemagere"

Jeg kan ikke helt forstå, hvad du mener med at 'tage slæbet' efter de vilde tænkere og idémagere? Jeg håber for alle, at man altid vælger at anvende sin tid til at arbejde med lige præcis det man har lyst til. Der er jo heldigvis ingen lovgivning endnu, der tvinger en til at arbejde med noget man ikke har lyst til. Eller tvinger en til at tage en uddannelse man ikke brænder for. Det ville jo være frygteligt.

Din sammenligning med dyreverdenen synes jeg heller ikke er helt i orden. Dyreverdenen er 'survival of the fittest' og har man som hankøn ikke noget interessant at byde det modsatte køn. Så bliver man valgt fra.

Hvis dine tanker om dyreverdenen er ledt hen på myretuens økosystem, vil jeg ikke mene det er et særligt godt eksempel. Det er da det mest kommunistiske system, der findes. Én dronning, som bestemmer det hele. Resten arbejdere og soldater. Absolut ikke noget jeg finder attraktivt. Ingen innovation, ingen som tænker selvstændigt. Bare sørg for at udvide kolonien. Nej tak!

Er det det eneste det drejer sig om? At få hjulene til at køre rundt? Det var dog det mest kedelige liv jeg kunne forestille mig.

2. "der er tøjvask ,madlavning,rengøring osv osv (især når man har 4 børn ,15 vaske om ugen ,det tager tid!!"

Det er dit valg, at have fået 4 børn. Og ja, de valg man foretager sig i livet har konsekvenser. At have 4 børn kræver at man tager et ansvar. Jeg synes ikke det er andres opgave, hverken at brødføde eller uddanne dine børn. Det er din opgave og farens opgave alene. Hvis der ikke er tid til at være iværksætter, må man tænke anderledes og nyt for at få tingene til at køre. Men skyld aldrig skylden eller læg opgaver over på andres skuldre. Med mindre det er frivilligt. Det er min holdning. (at skylde skylden på regeringen er dog i orden. Måske er det der problemet ligger?)

3. "Men til gengæld opdrager jeg mine børn ret frit ,netop med henblik på at de skal tænke selv."

Se, det synes jeg er rigtig, rigtig godt at høre. At opdrage dine børn til at tænke selv. Og du har fuldstændig ret i, at de skal lære at hjælpe til derhjemme. Også med det kedelige. Især med fire børn. Når børnene bliver større, kan de overtage ansvaret for mere af det kedelige for dig, så du kan komme videre med din passion. Men så længe de er små, der vil jeg mene, at du må ofre dig. Og ikke tænke på dig selv. Sådan er det. Din mand må sørge for at du bliver forkælet. Det er bl.a. hans opgave.

Mvh.
MVP

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Berit L:

Tja, et langt stykke hen af vejen har du så ganske ret. Men jeg kunne godt tænke mig at få dit bud på, hvordan du løser det, når nu de stakler der har til job at passe din børn, mens du laver det "fede", finder ud af, at de bliver taget i røven, og herefter nedlægger arbejdet, for at blive iværksættere;). Det er måske her robotterne kommer ind i billedet. Såååå - det klæder ingen af være nedladende, og da slet ikke en succesfuld iværksætter.

Tak for et ellers godt initiativ.

Berit L

En "gammel" pædagog (som måske har "opdraget" på dine kære små)



Hej Berit

Jeg tror du måske har misforstået mit indlæg.
Det handler ikke om at alle skal være iværksættere, men at vi kun har 1 liv og skal forfølge vores passion og bryde de mønstre som samfundet prøver at pådutte os.
Forhåbentligt arbejder du med børn, fordi du bare ikke kunne tænke dig at lave andet og derfor er en kærlig og passioneret pædagog. Og det betyder at du gør god gavn og elsker dit liv.
Hvis ikke, så håber jeg inderligt ikke at du har "opdraget" mine eller andres børn, for det vil være synd for dem.

De bedste hilsner

Martin




 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

wegeberg:

Kender ikke dig og din baggrund, men retorikken antyder en selvfedhed som man sikkert burde misunde. Husk at der er mange måder at se verden på, og din er kun én af dem. Måske ser virkeligheden anderledes ud fra andre vinkler.

Dejligt hvis du har fundet lykken ud fra din selvforståelse, Krydsede fingre for dem der måtte kigge andre veje.



Wegeberg, der fik du mig. Jeg er faktisk ganske rigtigt selvfed, flot at du fangede det i et enkelt indlæg.
Jeg håber ikke indlægget gjorde alt for ondt og husk, det er aldrig for sent at give den gas og ændre sit liv.
Held og lykke med det.

De bedste hilsner

Martin

 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :

mzi:
men alt i alt så har vi vel også brug for de almindelige arbejder som kan tage slæbet efter de vilde tænkere og idemagere


Jo da, det har vi! Men ikke så forbandet meget længere og det er det der er problemet.
Vores samfund ændrer sig vanvittig hurtigt i øjeblikket og hver dag forsvinder deres jobs...

Jeg har alt respekt i verden for folk der påtager sig de "Kedelige" jobs og jeg håber ikke nogen ser mit indlæg som tegn på andet.

Og flot at du opdrager dine børn godt og frit, så længe de også får sat grænser en gang imellem :-)

De bedste hilsner

Martin

 

Side 2 ud af 4 (31 indlæg)