Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vurdering af et tilbud på en facebook kampagne

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. May 08
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Vi har fået et tilbud på en facebook kampagne fra et firma.

Umiddelbart ligner det et koncept, som bare sælges til en masse (derfor behøves det vel ikke være dårligt).

Umiddelbart ligner det en pengemaskine for firmaet. Hvad skal vi være opmærksomme på inden vi siger ja.

Hvad skal vi stille af kloge spm. til kampagnen??

Mvh Søren Maagaard

Fra Aarhus
Tilmeldt 29. Apr 10
Indlæg ialt: 579
Fra  bSocial ApS Skrevet kl. 11:30

Hej Søren

Nu kan jeg ikke give dig et objektivt svar, da mit firma selv befinder sig inden for branchen - dog med et andet værdigrundlag. Omvendt kender jeg også til nogle af de firmaer i branchen, som benytter telefonsælgere med mere eller mindre smarte salgstricks i ærmet. 

Først og fremmest bør du bruge din sunde fornuft: Hvis en virksomhed benytter den mest asociale form for markedsføring, nemlig cold-calling, til at skaffe kunder - hvorfor skulle virksomheden så have kompetencerne til at markedsføre din virksomhed på de sociale medier? Regn også med at de ringer til dine konkurrenter i morgen, og sælger samme pakkeløsning til dem - ved brug af din Facebook side som reference. Det har jeg set flere eksempler på - for deres kunder er nemlig flygtet over til os efterfølgende. 

Generelt bør du stille dig kritisk over for deres salgsargumenter for at vurdere om de rent faktisk er kompetente inden for området - eller om de bar har købt nogle apps, som de så sælger videre. Her er nogle eksempler på statements, som vores kunder har fortalt os, at de er blevet udsat for fra telefonsælgere fra andre virksomheder: 

- "Gennem apps på din Facebook side får du masser af likes" => Nej, apps, velkomstsider mv. skaber i sig selv skaber ikke likes. De er dermed gode til at give nye besøgende et godt førstehåndsindtryk. 

- "Du må ikke benytte din Facebook side til at lave tilbud - det siger reglerne. Derfor bør du benytte vores tilbudsapp" => Dybt forkert. Facebook har et regelsæt for konkurrencer, men man må selvfølgelig godt lave tilbud i sine opslag. 

- "Vi garanterer dig x antal likes for x antal kroner" => I så fald kan du godt regne med at det er kinesere.

Nu kender jeg ikke til det tilbud, du har fået, men her er nogle generelle spørgsmål du bør stille:

- Hvad er målet med kampagnen? Likes, branding, engagement etc.?
- Hvor lang binding er der?
- Hvad er omkostningen næste år? (typisk er der en sindsyg høj pris året efter, selvom de ikke lige oplyser det i telefonen)
- Hvordan har I tænkt jer at målrette annoncerne? Hvilke annonceformer opsætter I?
- Hvordan forbedrer jeg mine opslag på Facebook? (dine opslag er afgørende for, om din kampagne vil fungere. Det er derfor relevant at høre sælgerens mening om, hvorvidt dine nuværende opslag fungerer. Hvis han ikke har forslag, kunne det tyde på at hans viden er begrænset. Jeg har endnu ikke oplevet, at der var en Facebook side, hvis kommunikation vi ikke kunne sætte mindst en finger på)

Jeg håber du kan bruge mit svar. Vi kører selv vores forretning fuldstændig anderledes og kunne aldrig finde på at bruge cold-calling. Når det så er sagt, så vækster vores konkurrenter, som benytter dette, en del hurtigere - netop fordi de formår at gøre Facebook markedsføring til masseproduktion.

Personligt ser jeg alle virksomheder som værende unikke, og derfor har jeg en god mavefornemmelse, når vi skræddersyer projekterne til vores kunder.

God weekend 

Fra Ringsted
Tilmeldt 15. Nov 06
Indlæg ialt: 297
Fra  Lampeguru.dk Skrevet kl. 11:33

Jeg har snakket med et par Facebook "sælgere" eller hvad vi skal kalde dem, og jeg tro ærligt talt ikke en skid på dem..

De har ikke formået at fortælle mig HVORFOR jeg skal vælge dem og Kasper har en super god pointe i, at hvis de får fat på dig UDEN for facebook, bør det gøre, at du er endnu mere grundig i hvorfor du vil vælge netop DEM til jobbet.

Hvad er det iøvrigt de vil gøre for dig?

Lamper til enhver smag - Nu over 2000 lamper! LampeGuru.dk

Fra København
Tilmeldt 1. Apr 12
Indlæg ialt: 316
Fra  Wyrd Writings Skrevet kl. 11:45

Jeg er også nysgerrig på hvilket produkter vil sælge dig. Hvis man ikke et så stærk i Facebook marketing kan det sagtens være en ide i at få hjælp til at få skudt en kampagne i gang, og hjælp til den praktiske udførsel. Men som der også står ovenfor, så skal man være varsom fordi der desværre, også i denne branche, findes folk der slår plat på andres manglende viden om sociale medier.
Skriv gerne lidt om hvad de tilbyder dig, så er set lettere for os, der har erfaring med sociale medier, at vejlede dig omkring tilbuddet :)

Wyrd.dk -Be Wyrd if Ya Wanna

Blogging * Artikler * Presse/PR * Kommunikation * Social media mangement * Kurser *

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)