Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SKAT: Din årsopgørelse for 2012 er ikke klar endnu

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 04:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har haft en enkeltmandsvirksomhed i et par år, men i juli måned sidste år flyttede jeg til Færøerne. Jeg har valgt at fortsætte med enkeltmandsvirksomheden

Jeg har fået brev om, at jeg skal huske at selvangive før 1. juli. Men når jeg logger ind på Tastselv får jeg følgende besked frem: Du kan ikke længere indtaste oplysninger til årsopgørelse 2012 på denne side.

Hvis jeg trykker på "Se årsopgørelsen" får jeg følgende besked frem: Din årsopgørelse for 2012 er ikke klar endnu. Det skyldes, at du eller din ægtefælle mangler at selvangive, eller at SKAT er ved at behandle dine oplysninger (læs mere om, hvorfor årsopgørelsen ikke er klar Åbner nyt vindue).

Nogle idéer til, hvordan jeg kan selvangive?

Bliver nok nød til at ringe til SKAT senere i dag.

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 05:22

Ja ring til SKAT.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:26

Jan Elmar Sørensen:
eg har haft en enkeltmandsvirksomhed i et par år, men i juli måned sidste år flyttede jeg til Færøerne. Jeg har valgt at fortsætte med enkeltmandsvirksomheden. 

Helt afgjort skal du ringe til skat som vel hurtigt kan løse den, men vær opmærksom på, om problemet er din flytning - om du ex har opgivet fast bolig i DK og om du stadigt har dansk cpr nummer, Det virker dog ikke som at der er problemer med dit CVR på virk.dk

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:50
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jan Elmar Sørensen:

Spørgsmålet er om du i det hele taget skal selvangive. I forbindelse med din fraflytning burde du have afleveret et skema til SKAT, hvor du har givet oplysninger om hvor vidt du ejer fast ejendom, aktier mv. Det skal SKAT bruge for at afgøre din fortsatte skattepligt.

Den fejl, som du oplever opstår netop i forbindelse med at denne blanket mangler. Hvis der skal ske afsluttende ansættelse skal selvangivelsen laves fra 1/1 og indtil udrejsedagen. Det omregner SKAT til en helårsindkomst baseret på hvor længe du opholdt dig i DK (faktiske antal dage i 2012).

At du har valgt at bibeholde en webshop medfører ikke nødvendigvis at du er skattepligtig i Danmark. Et er at du skal afregne moms i danmark - noget andet er skatten. Hvis du sidder på Færøerne og styrer din webshop så vil du formentlig ikke være skattepligtig til Danmark af denne del.

Så fat i et skema og få lavet afsluttende ansættelse for dit ophold i DK.

/Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:53
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:33

Henrik Koudahl:

Jan Elmar Sørensen:

Spørgsmålet er om du i det hele taget skal selvangive. I forbindelse med din fraflytning burde du have afleveret et skema til SKAT, hvor du har givet oplysninger om hvor vidt du ejer fast ejendom, aktier mv. Det skal SKAT bruge for at afgøre din fortsatte skattepligt.

Den fejl, som du oplever opstår netop i forbindelse med at denne blanket mangler. Hvis der skal ske afsluttende ansættelse skal selvangivelsen laves fra 1/1 og indtil udrejsedagen. Det omregner SKAT til en helårsindkomst baseret på hvor længe du opholdt dig i DK (faktiske antal dage i 2012).

At du har valgt at bibeholde en webshop medfører ikke nødvendigvis at du er skattepligtig i Danmark. Et er at du skal afregne moms i danmark - noget andet er skatten. Hvis du sidder på Færøerne og styrer din webshop så vil du formentlig ikke være skattepligtig til Danmark af denne del.

Så fat i et skema og få lavet afsluttende ansættelse for dit ophold i DK.

/Henrik

Jeg oplyste min kommune i Danmark og nye på Færøerne omkring min flytning, men jeg har ikke afleveret det oplyste skema til Skat. Skal jeg aflevere skemaet til skattecenteret i min gamle kommune i Danmark, som der står i blanketten?

Jeg har ikke nogen fast ejendom, aktier e.l. Kun en enkeltmandsvirksomhed med et lille underskud i 2012, så det er vel det, jeg skal ind og selvangive?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:05
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jan Elmar Sørensen:
Skal jeg aflevere skemaet til skattecenteret i min gamle kommune i Danmark, som der står i blanketten?

Send blanketten til det skattecenter som du hørte under. Sammen med den kan du sende en papirudgave af selvangivelsen f or 2012. Her er din udfordring at du skal regne ud hvad din skattepligtige indkomst fra dit firma har været i perioden 1/1 2012 - fraflyttelsesdagen 2012.  Det beløb selvangives i dk.

Brug papirudgaven til at udfylde din selvangivelse og send den sammen med det tidligere nævnte skema. http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=56151&vId=0. Som fraflytter skal din skat behandles manuelt så du får ikke de næste måneder en årsopgørelser, der gælder alligevel.

Fra fraflyttelsesdagen 2012 til 31/12 2012 skal du medtage på selvangivelsen på Færøerne.

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 19:30

Jeg havde præcis samme problem i år, samme grund, - jeg fraflyttede landet sidste år i april, aflevere self. den blanket med fraflytning.

De kontakter mig så 1 år efter, og spørger om jeg kan udfylde denne blanket endnu engang - lige så snart jeg udfyldte den (Med meget brok, da de allerede havde fået den en gang), så blev årsopgørelsen afsluttet.

Så ring til skat, de vil sikkert sige du ikke har afleveret en blanket, og så udfylder du den, og problemet løser sig efter noget tid.

Dog vær opmærksom på, at siden du er flyttet, vil skat ikke se det som 'vigtigt' mere, så det tager nok nogle uger/måneder. Dog skal du prompte indsende de ting de spørger dig om (Meget dobbeltmoralsk Big Smile)

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Fra Aarhus
Tilmeldt 31. Oct 12
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 20:21

Hej Jan

Du bør straks kontakte Skat og få afleveret de oplysninger/skema, som andre Aminoer også har beskrevet.

Min erfaring er, at når man kontakter Skat får man oftest en rigtig god service.

Mvh

www.ØkonomiEksperten.dk

v/Ulrik Rasmussen

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 04:47

Mange tak for hjælpen allesammen. Jeg får sendt den oplyste blanket fra Henrik og papirudgaven af selvangivelsen til min gamle kommune. 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)