Tak til alle for at melde ind osv.. og ja Toke, det har jeg overvejet - er skam på det, men det laver sgu hverken kaffe, eller bogføre og holder regnskab etc for mig .... det skal jeg selv gøre..
Faktisk er det ikke så meget system-tingen der for mig er interessant - jeg var selv EDB-konsulent (det hed det jo en gang) og havde æren af at kende bl.a preben og erik, og deres første sysemer, ligesom pc-plus og albatros var i mit salgskatalog. (uha uha - albatros - nogen der kan huske det..?) Nå, men tilbage til det det hele drejer sig om - jeg har naturlgvis fået et par pm'ere, og tak for det. Jeg vil kontakte jer en af dagene individuelt, så vi kan se hvad det hele drejer sig om.
Og skulle der ellers være andre der vil byde ind, og som har sjove hjerner, som mig selv, så vil det da være helt fantastisk..
Faktisk er det ikke så meget system-tingen der for mig er interessant - jeg var selv EDB-konsulent (det hed det jo en gang) og havde æren af at kende bl.a preben og erik, og deres første sysemer, ligesom pc-plus og albatros var i mit salgskatalog. (uha uha - albatros - nogen der kan huske det..?)
Yes, memory lane...
Før windows med eks. bogholderimaskiner, CIR-firma, concorde og flagskibet IBM System4000 - Det var tider eller... Pludselig er man næsten gammel eller var det i går?
Men under alle omstændigheder er der vel altid brug for såvel sjove som skæve hjerner.
Jeg førte - det må ha været omkring 1982 - commodora 64 med en stor blød floppy disk - og siden ca 1985 Amiga 500 med et 3½" drev - Helt utroligt hvad man kunne lave af regnearksfunktioner - hele skidtet lå på en 3½" disk med - jeg husker det ikke - men få MB - som hed WORK-BENCH - men hvad den kunne af skriveprogram, regneprogram og data base - på den vandvittigt lille hukommelse, er jo slet ikke til at tænke på, når man tænker hvad nye styresystemer kræver af hukommelse og processorkraft
Jeg har min Amiga endnu med skærmen, tastaturet og workbench (og noget fly-simulator tilmed)
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Jeg førte - det må ha været omkring 1982 - commodora 64 med en stor blød floppy disk - og siden ca 1985 Amiga 500 med et 3½" drev - Helt utroligt hvad man kunne lave af regnearksfunktioner - hele skidtet lå på en 3½" disk med - jeg husker det ikke - men få MB - som hed WORK-BENCH - men hvad den kunne af skriveprogram, regneprogram og data base - på den vandvittigt lille hukommelse, er jo slet ikke til at tænke på, når man tænker hvad nye styresystemer kræver af hukommelse og processorkraft
Jeg har min Amiga endnu med skærmen, tastaturet og workbench (og noget fly-simulator tilmed)
vh
Ja, imponerende udvikling.
I 1984 prøvede jeg en bogholderimaskine med særlige kartonlignende kontokort, som herefter kunne overføres til råbalance. Strimmelregnemaskinen var revisorens "bedste ven".
Når man nævner dette i dag, så opfattes man nærmest som et oldtidsfund eller noget man har opfundet.
Iøvrige som forleden, da jeg fortalte min søn på 10 år om tiden med en tv-kanal og kun i sort-hvid