Hvis man betaler sin restskat inden 1-7 betaler man kun almindelig rente og venter man, kommer der strafrente på. Mit spørgsmål går på, om strafrenten kun lægges ovenpå fra den 1-7 og frem, eller om den også bliver lagt på i perioden fra 1-1 til 1-7. |
Det er jo restskat fra 1/1 da man jo skal betale under året
Man skal ha selvangivet med udvidet selvangivelse inden 1/7 - men skatten skal være betalt under virksomhedsåret - f.eks 2012 drift - der skal skatten være betalt under 2012 og så snart man er i 2013 får man dag til dag rente og om du vil strafrente som så er mindre det første halvår end det sidste - og som der ikke er fradrag for
Måden at undgå det er at forskudsregistrere så man får betalt løbende, ved at ændre forskud løbende om man ser ændringer - eller lave frivillig indbetaling inden årets udgang - men når skat kender til virksomhedens tidl. indtægt vil de også selv forskudsregistrere
fordelen ved at forskudsregistrere er, at man slipper renten OG nok så vigtigt - man slipper for en grim overraskelse når man selvangiver og ligger bagefter med skatten
som jeg ser det er det 2,7% 1/1-30/6 og derefter 4,7% men hæng mig ikke op på procenterne
vh