Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sponsor til arrangement

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Jun 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg sidder med hovedet fuld af ideer og er snart nød til at lade nogen af dem få frit løb.

Jeg har erfaring i at starte enkeltmandsvirksomhed op, som en hobby, ved siden af mit "rigtige" job. Det er erfaringsniveauet.

Jeg var til et sportsstævne i går, hvor både pro og amatører dyster i konkurrence. Jeg lagde mærke til at der var sponsorer som BMW, politikken etc. altså større virksomheder. Yderligere var der også "mindre" aktører med som high5 ( energi produkter ). Men er der nogen som ved hvad de, som regel giver som sponsorater. Er det knowhow? pengebeløb? Har i nogen ideer om det?

Jeg kunne godt tænke mig at der her i tråden blev delt erfaringer om hvad og hvordan man får mest ud af at have sponsorer. Hvad er fordelene / ulemperne ved at have med på sidelinjen, hvis man selv vil lave en event?

Mvh M  

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 08:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mona Lisa
Tit og ofte er det produkter.

Kan være sportstasker, energidrikke, frugt, gavekort.
Det er faktisk sjældent det er direkte penge.

De Bedste Hilsner
Ronni 

Fra Brabrand
Tilmeldt 1. Sep 10
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mona,

Vi har aldrig haft problemer med sponsorer, tværtimod - de er med til at eksponere din virksomhed, da de ofte er interesseret i at folk møder op til dit event, og derfor deler begivenheden videre. Det er vigtigt at du giver dem en begrundelse hvorfor du netop har valgt et givent brand, og hvorfor i kan komplimentere hinanden.

Det kan af og til være en udfordring at give sponsorerne nok eksponering, og derfor skal i naturligvis sammen finde ud af hvordan i gør det bedst muligt - Vores bedste råd er at du har dine argumenter i orden, og finder en sponsorer, som henvender sig til samme segment som din egen virksomhed.

Hvis du skal have penge, er der nok mere tale om en investor, en som ikke kun bakker din event op, men en virksomhed som tror på dit koncept og din ide.

/Trendsonline 

Vi elsker online. Vi elsker trends. Vi elsker start-ups. Vi elsker at hjælpe start-ups - www.trendsonline.dk

Tilmeldt 24. Jun 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret. Jeg regnede også med at det "kun" var produkter. Det er et Større sportsarrangement jeg har i tankerne, og skal finde sponsorer som vil være trøjesponsor, præmiesponsor etc. Det jeg synes der er svært er at vurdere hvor meget man kan forlange af en sponsor. Jeg ved godt det selvfølgelig komme an på produktet, men alligevel. Er et arrangement der kommer 500 deltagere nok til at spørge ( hypotetisk ) Nike om at sponsorere trøjerne, eller er vi ude i en rabat på indkøb ? Jeg mangler fornemmelse af hvor meget man kan forlange, så man ikke fremstår grådig, men fair for alle parter. 

Hvis nogen har konkrete eksempler de vil dele, ville det være fedt at høre om. Hvis i ikke vil dele hvem i har fået hvad af så bare generelt som:

Læskedrik producent: glas med deres logo + 40 % rabat på deres læskedrik.

Håber i er nogen med erfaringer der vil dele dem.

 

Mvh M

 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)