Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til førstegangs ansættelse

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Jun 13
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg er ny her, men har et første spørgsmål. Jeg har et ApS med ingen ansatte i. Men vil gerne ansætte en over sommerferien (og kun der), men kan slet ikke overskue hvad det er der skal gøres for at gøre det ordenligt (meldes, skat, kontrakt, pension, feriepenge?, osv).

Jeg ville blive enormt glad hvis en af jer kunne lave en overskuelig liste over hvad der skal gøres og hvor det skal gøres henne.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47178
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:16

I opretter jeg under jeres virksomhed på virk.dk med kryds for arbejdsgiver hvis I ikke allerede har gjort det

Hvis det kun er hen over sommeren, så laver i en ansættelseskontrakt/ansættelsebrev hvor i specificerer arbejdets karakter, arbejdstiden (som også kan specificeres som gennemsnit xx timer der aftales fra uge til uge eller andet) I specificerer dato for sidste arbejdsdag og det letteste er nok at oprette som timeløn og indbetale til feriekonto. I skriver også, f.eks at der aflønnes med xx kr per time udført arbejde, udbetalt f.eks. pr uge eller 14 dage eller hvad I vil, og at der kun aflønnes for konkrete timer og ikke under f.eks. sygdom

I kan tilmelde jer danløn - printer deres nets aftale først, underskriver og får banken til at underskrive og banken sender den til nets, hvorefter der oprettes en nets aftale så jeres løn går ind på personens konto og feriepenge osv klares - Medarbejderen oprettes med dennes CPR og nok som nævnt nemmest med timeløn, så kan I passe det ind med de faktiske timer i de 3-5 uger jeg forestiller mig det drejer sig om

I kan også selv logge på skat, og enten benytte E-indkomst hvor I opretter medarbejderen med dennes cpr eller tilmelde jeg letløn hos skat, som er gratis - men danløn er nok lidt nemmere, koster intet at oprette og kun 15 kr per løn kørsel.

For en tidsbegrænset ansættelse under ferien skal I ikke behøve noget med pension overhovedet, dog kommer der automatisk atp på hvis det er over 31 timer som jeg husker det, men det er små penge. Feriepengene skal i regne som 12,5% oven i lønnen.

Tilmeldt 24. Jun 13
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 00:57

Mange tak. Det var et rigtigt godt og hjælpsom svar. Mangler kun en ting. Er der nogen der kan linke til en god ansættelses kontrakt template der specielt kan bruges ved sommer arbejde?

Fra Fredericia
Tilmeldt 14. Sep 09
Indlæg ialt: 167
Fra  PlusConcept Skrevet kl. 08:02

Hej,

Du kan finde noget her eller her 

Alternativt er google altid din ven :-)

//Henrik

//Henrik Eriksen - PlusConcept

Salg. Promotion. Event. Marketing.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)