Overskriften starter sådan set det godt ud, behøves man at have en 'virksomhed' for at sælge produkter? Jeg tænkte først på at starte en hobbyfirma, men er der en lov som korkret siger at man ikke må sælge produkter uden en virksomhed, hvis man bare skriver indkomsten på sin selvangivelse? Og i hvilket tilfælde vil man blive underlagt dansk lov, jeg bor i Danmark men selve 'produkterne/services' er mere rettet mod udlandet og al drift af produkterne kan være fra Tyskland, Isle of Man (offshore), Hong Kong, u name it. Jeg kunne forstille mig at især skatten (i tilfælde af man tjener X om året) vil være fordel som virksomhed. |
så vidt jeg husker må du godt sælge uden virksomhed men en ting du skal tænke på er at du skal opgive dit navn adresse cpr nr samt telefon nummer osv. så må du gerne men du skal huske af din indkomst skal du betale skat af rammer du over 50k om året skal du huske at betale virksomheds skat det er et par procenter oven i mener den ligger på 25 proccent stadig men er ikke sikkert