Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kontaktformular i html fil med PHP?

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)
Tilmeldt 23. Jun 13
Indlæg ialt: 113
Fra  Ventora Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg bruger netbeans

Webudvikler med kompetencer indenfor .NET og MS SQL

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 22:34

Jeg får sgu helt dårlige nerver af at læse denne tråd Skype-Wondering

Din kontaktformular bør have fil-endelsen .php.

Et eksempel (pisket sammen) på en simpel kontaktformular kan ses her: http://pastebin.com/sD0U0WPa 

Der er ikke noget i vejen for at have en tom action attribut i et form element (læs: http://www.w3.org/MarkUp/html3/forms.html )

Lad være med at bruge $_SERVER['PHP_SELF'] i action attributten - alternativt skal outputtet af variablen behandles af sikkerhedsmæssige årsager! (se http://seancoates.com/blogs/xss-woes )

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 23:09

Det er virkelig meget frem og tilbage snak pga. en kontaktformular. Jeg kunne have lavet den næsten færdig på den tid det har taget at læse denne tråd igennem!?

Er det fordi du meget gerne vil lave den selv eller vil du have hjælp?

Jeg håber du finder ud af noget, ellers send PM.

Bh Jens

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Tilmeldt 23. Jun 13
Fra  Ventora Skrevet kl. 23:49
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jens Andersen:

Det er virkelig meget frem og tilbage snak pga. en kontaktformular. Jeg kunne have lavet den næsten færdig på den tid det har taget at læse denne tråd igennem!?

Er det fordi du meget gerne vil lave den selv eller vil du have hjælp?

Jeg håber du finder ud af noget, ellers send PM.

Bh Jens

Det er i bund og grund fordi jeg vil lave den selv

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 00:28

kodefætteren:
Det er i bund og grund fordi jeg vil lave den selv

Præcis! Hvad fanden bilder du dig ind Jens ;-) Du kunne jo sikert have lavet 2 ;-)

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 00:33

Fint, det er også det man lærer mest af, så ok.
Du har en HTML med en kontaktformular. Denne kontaktformular har en method POST og en ACTION, der sender den videre til kontakt.php, som er en kopi af den side du sender fra. På denne side modtager du informationerne fra inputfelterne fra kontaktformularen via POST funktionen. Du tager disse informationer og sender dem i en mail til den der skal modtage informationerne og derefter skriver du til "kunden" at informationerne er sendt og tsk for besked osv.

Du kan så sende kunden tilbage til den oprindelige HTML fil efter X antal sekunder.

Håber noget af dette hjælper ellers vil jeg gerne hjælpe privat og uden omkostninger.

Vh Jens

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Tilmeldt 23. Jun 13
Fra  Ventora Skrevet kl. 01:00

Jens Andersen:

Fint, det er også det man lærer mest af, så ok.
Du har en HTML med en kontaktformular. Denne kontaktformular har en method POST og en ACTION, der sender den videre til kontakt.php, som er en kopi af den side du sender fra. På denne side modtager du informationerne fra inputfelterne fra kontaktformularen via POST funktionen. Du tager disse informationer og sender dem i en mail til den der skal modtage informationerne og derefter skriver du til "kunden" at informationerne er sendt og tsk for besked osv.

Du kan så sende kunden tilbage til den oprindelige HTML fil efter X antal sekunder.

Håber noget af dette hjælper ellers vil jeg gerne hjælpe privat og uden omkostninger.

Vh Jens

Hej Jens

Tusind tak skal du have! Prøver mig lige frem! og hvis ikke det fungerer så vender jeg helt sikkert tilbage! :) Jeg er meget taknemmelig over dit tilbud!

Tilmeldt 6. Jan 12
Indlæg ialt: 311
Skrevet kl. 01:03

Jesper | Fastweb:

Alex Westergaard:
Hvis du undlader at lave en "action", så sender den til samme dokument/destination som formen er på.

Ja, men så er koden bare ikke W3C valid, så vidt jeg erindrer.

du kan også bare skrive "action" og så holde den blank, det tæller værtifald :)

Jeg er ikke jurist, advokat eller revisor!

Jeg modtager gerne karakter :)

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)