Er det Danske Banks MobilePay du tænker på? Mig bekendt er der ikke en erhvervsløsning til MobilePay, men hvis dette er tilfældet så må du meget gerne dele din viden :)
Hvis det er Teller's Mobilpenge som du tænker på, så er det er ikke noget der får mig til at vælge din webshop frem for din konkurrent og jeg tvivler på at du skaber mersalg i din webshop. Teller's løsning er desuden hammer dyr: 3.500 kr i oprettelse, 1.000 kr i abonnement og et transaktionsgebyr på 7 % dog minimum 1,50 kr.
Jeg tænkte på Danske Banks, men tænkte at der ikke er brug for en decideret erhvervs løsning. Er det ikke bare en sikker overførsel fra én konto til en anden?
Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER Ring for tilbud tlf: 40431253
Sådan en overførsel ville jeg personligt ikke være tryg ved.
Løsningen er ikke beregnet til erhvervsmæssig brug og jeg mangler information om hvordan jeg juridisk er stillet i forhold til MobilePay som betalingsmiddel og dig som den erhvervsdrivende.
PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer
Jeg tænkte på Danske Banks, men tænkte at der ikke er brug for en decideret erhvervs løsning. Er det ikke bare en sikker overførsel fra én konto til en anden?
I deres betingelser kan man læse følgende:"MobilePay må ikke anvendes erhvervsmæssigt, og erhvervsdrivende kan derfor ikke indgå aftale om brug af MobilePay." Jeg ved dog at Danske Bank stadig holder dørene åbne, og derfor ikke udelukker at systemet kan benyttes af erhverv ude i fremtiden. Uanset hvad er det nok noget som vi skal forvente at der kommer gebyrer på. Danske Bank gør det næppe for deres blå øjnes skyld.
En anden ulempe er, at man jo som webshop (mig bekendt) først må trække penge fra kunden den dag man afsender varen, med mobilepay kan du ikke selv kontrollere hvornår du trækker pengene, da kunden får pengene fjernet fra sin konto samme dag som de sender dem via mobilepay.
Dvs. at du altid skal sende varerne samme dag som ordren er afgivet, for at leve op til den del, og aldrig må have varer i restordre, da kunden jo får trukket pengene med det samme.
Jeg går personligt altid ud fra, at når en webshop har trukket pengene, så har jeg varen indenfor 2 hverdage, sker dette ikke, har de mig i røret med brok, og tit en ordre der annulleres fra mig.
Jeg arbejder pt for en virksomhed i Spanien, hvor vi blandt andet tilbyder mobilepay og mobilemarketing solutions for erhverv. Tag et kig pàa det link hvis det interessere jer.