Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mit domæne skaber sine egne subdomæner. Hvordan pokker stopper jeg det?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Sæt *-alias i DNS op og 301-redirect alle ikke-brugte subdomæner i htaccess til hoveddomænet.

Det er en udbredt man misforståelse at man skal huske at redirecte www til non-www (eller omvendt) da dette ikke er nok, man skal derimod huske at redirecte ALLE ikke-brugte subdomæner til hoveddomænet (og dermed ikke kun WWW), så der ikke skabes dc content på f.eks. eee.domænet.dk.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1959
Fra  Vipindi Skrevet kl. 16:54
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Thomas Frost:
Sæt *-alias i DNS op og 301-redirect alle ikke-brugte subdomæner i htaccess til hoveddomænet.

Helt enig Thomas, på den måde sikre du dig også mod at miste de besøgende der laver slåfejl, som ww.example.com og wwww.example.com osv.

/Brian

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 16:54

Thomas Frost:

Det er en udbredt man misforståelse at man skal huske at redirecte www til non-www (eller omvendt) da dette ikke er nok, man skal derimod huske at redirecte ALLE ikke-brugte subdomæner til hoveddomænet (og dermed ikke kun WWW), så der ikke skabes dc content på f.eks. eee.domænet.dk.

Det virker lidt fjollet (i min optik) at sige at "alle ubrugte sub-domæner" skal peges til hoveddomænet.

Hvorfor ikke bare vise for omverdenen at der ikke er noget at finde, der hvor man ikke vil have der skal findes noget?

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 16:55

Brian Reinhold Jensen:

Helt enig Thomas, på den måde sikre du dig også mod at miste de besøgende der laver slåfejl, som ww.example.com og wwww.example.com osv.

Et udmærket argument, i øvrigt.

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 17:47

Dan Storm:

Det virker lidt fjollet (i min optik) at sige at "alle ubrugte sub-domæner" skal peges til hoveddomænet.

Hvorfor ikke bare vise for omverdenen at der ikke er noget at finde, der hvor man ikke vil have der skal findes noget?

Jeg er jo SEO-mand, og mit svar er derfor påvirket af det, men overvej en person taster wwwe.ditdomæne.dk i et link. Jeg vil til ENHVER tid gerne have det linkjuice der følger med det link, og det får jeg med et *-alias og et 301-redirect til mit hoveddomæne.

Som en bonus kommer den besøgende rent faktisk ind på min side, selvom personen taster forkert.

Det gælder altså om at stille både brugeren og google tilfreds. Brugeren får ikke en standard 404 side, men kommer ind, selvom denne har tastet forkert, og google overfører linkjuice selvom der er fejl i linket. win-win-win-win, hvorfor fravælge det?

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 23:30

Hold da op, havde ikke regnet med så meget respons. Jeg fik løst problemet omkring 2 timer efter det her indlæg. Jeg slettede wildcarded og lod det være der. Jeg kan godt se idéen i at have den til at redirecte wildcarded til forsiden, men er ikke rigtig sikker på hvordan pokker det så skal gøres.

Som det er nu, er den eneste redirect faktisk bare www til uden. Jeg kan sagtens gendanne det wildcard, men hvordan bærer jeg mig så ad med at dreje alle dem til hoveddomænet? Jeg er en ultra tåbe til det med koder, men kan åbenbart kun lave fejl i dns styringen hos min host, så vil umildbart mene det skal ordnes i htaccess. Så hvis der er nogen som kan fortælle hvad jeg skal tilføje i min htaccess fil, vil det være fantastisk :D Og gerne lidt jordnært, er som sagt en sinke til det og har allerede smadret mit domæne én gang :P

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)