Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forhindre Google-indexering af testsite

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har for nyligt læst hvad man skal gøre, hvis man ikke ønsker et testsite indexeret af Google. Det er noget med no-follow og andet i .htaccess?

Desværre kan jeg ikke huske hvor jeg så det, men mon ikke der sidder en haj her det ved det?

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 16:43

Webmaster:

Jeg har for nyligt læst hvad man skal gøre, hvis man ikke ønsker et testsite indexeret af Google. Det er noget med no-follow og andet i .htaccess?

Desværre kan jeg ikke huske hvor jeg så det, men mon ikke der sidder en haj her det ved det?

Du sætter password på i .htaccess så hverken Google eller nogle andre kan se sitet uden at logge ind, så er den klaret.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:53

Thomas Frost:
Du sætter password på i .htaccess så hverken Google eller nogle andre kan se sitet uden at logge ind, så er den klaret.
Aha, ja det lyder jo såre enkelt og logisk, meneeeeh ... hvordan er det nu lige den linje skrives?

Jeg har i mellemtiden hørt i min øresnegl, at jeg skal indsætte følgende <meta name="robots" content="noindex, nofollow"> i filen /includes/header.php (det er en dansk klon af OsCommerce 2.2 RC2a). Det er vel også en mulighed?

Fra Middelfart
Tilmeldt 11. Apr 13
Indlæg ialt: 223
Skrevet kl. 16:55

Webmaster:

Aha, ja det lyder jo såre enkelt og logisk, meneeeeh ... hvordan er det nu lige den linje skrives?

Jeg har i mellemtiden hørt i min øresnegl, at jeg skal indsætte følgende <meta name="robots" content="noindex, nofollow"> i filen /includes/header.php (det er en dansk klon af OsCommerce 2.2 RC2a). Det er vel også en mulighed?

Jeg vil også mene, at content="noindex" vil forhindre google i at indeksere din side... men jeg er ikke ekspert. Dog ved jeg, at det er ligegyldigt at bruge "nofollow" på en side, der ikke skal indekseres :)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:14
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)