Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan genstarter jeg min virksomhed

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1880
Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er netop blevet gjort opmærksom på at et I/S som min kone og jeg har under virksomhedsordningen hvor vi afmeldte indberetningspligter for moms, import, eksport mv istedet har fået afregistretet CVR nummeret selvom vor formular specifikt udtrykte at det ikke skulle ske.

Det koster en skattebetaling på ca 140000kr, som bestemt skulle bruges i firmaregi og ikke trækkes ud.

Hvad gør man?

Er E&S/skat's medarbejdere der laver fejl erstatningspligtige?

Kan man få det omgjort?

MVH Jens 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:23
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

BroncofanDK:
Er E&S/skat's medarbejdere der laver fejl erstatningspligtige?

Spørgsmålet er hvem der har lavet fejlen? Du har ikke bare et CVRnr. Der er normalt koblet pligter til dette og hvis du afmelder disse så ryger CVR-nr. Du kan ikke bare have et passivt I/S under VSO - det kræver forretningsmæssig aktivitet.

Jeg vil prøve at anmelde virksomheden igen med samme startdato som du afmeldte det med henvisning til at du troede at du opretholdte dit CVR-nr.

og hvis det ikke går kan du prøve at søge om skattemæssig omgørelse efter skatteforvaltningsloven.

/Henrik

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1880
Skrevet kl. 17:41

For mig at se er der ingen tvivl om at der er sket fejl hos E&S/Skat.

Umiddelbart har du jo ret i at der skal forekomme aktiviteter i virksomheden for at vedblive at være under virksomhedsordningen, men debatten om dette foregår forhåbentligt ikke ved at man blot sløjfer CVR nummeret uden at give nogen form for besked.

De offentlige systemer bruger megen selvtægt, men jeg går ikke udfra at det hverken er praksis eller lovligt blot at nedlægge et firma uden ejernes viden eller underskrifter, medmindre der nogle tvangsmæssige omstændigheder overfor en virklsomhed som ikke har efterlevet sine forpligtigelser.

Diskussionen om VSO er for mig helt separat fra CVR nummer aspekterne.

MVH jens 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:23
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det at du afmelder alle dine registreringsforhold er jo en indikation af at du ikke forventer at omsætte for mere end 50.000 kr. om året længere. Lad mig også straks sige at jeg ikke sidder inde med viden om de seneste års aktivitet - derfor kan det kun blive i generelle vendinger.

Registreringsmæssigt er det sådan at hvis du ikke længere er registreret for nogle pligter i forhold til SKAT - så ryger dit CVRnr. normalt. Det vil sige, at der står virksomhedsophør i systemet (formentlig også på CVR.dk).

Jeg er enig med dig, at det at man afmelder sig nogle pligter ikke nødvendigvis er det samme som virksomhedsophør, men spørgsmålet alene i forhold til VSO er om du har til hensigt at drive virksomheden med profit for øje. Der kan SKAT godt mene at det har karakter af hobbyvirksomhed efter at du har afmeldt dine pligter - og måske endda har indsendt en række 0-angivelser? Men igen det må kræve en afgørelse.

Som sagt mulighederne:

1. At genoptage registreringerne fra ophørsdag - således at virksomheden fortsætter uændret. Når du har fået disponeret som planlagt så afmeld.

2. Du kan vælge at tage debatten med SKAT om hvor vidt du fortsat opfylder betingelserne for at bruge VSO selv om du har afmeldt alle dine pligter.

3. Søg omgørelse med argument om utilsigtet følgevirkning af din disposition. Det var ikke din hensigt og din opfattelse at du ikke længere kunne anvende VSO.

Ingen tvivl om at løsning 1 vil være den hurtige og enkle løsning. 2 og 3 afhænger af sagsbehandler.

/Henrik

Tilmeldt 3. Jan 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 18:31
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej. Du skal skynde dig at få en professionel til at hjælpe dig.

M.v.h.

Tom Picano, revisor, 40371188

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47159
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:10
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

hej Tom - altid godt med nye revisorer, men dels er det jo et debat forum - hvor man godt må komme med råd i trådene, dels skal man være plus medlem i Amino for som du gør, gang på gang at tilbyde din tjeneste - Det kan du ikke vide så ny du er her, men bare et hint Big Smile Velkommen i alle fald - 

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)