Jeg har en meget stor målgruppe, og derfor er det nødvendigt at nå ud til dem alle på én gang, og så hurtigt som muligt. Vi arbejder selvfølgelig også med den almindelig tanke om, at lade budskabet spredes, og vi er selvfølgelig bekendt med, at man ikke kan nå alle potentielle modtagere fra dag ét.
Jeg har en meget stor målgruppe, og derfor er det nødvendigt at nå ud til dem alle på én gang, og så hurtigt som muligt. Vi arbejder selvfølgelig også med den almindelig tanke om, at lade budskabet spredes, og vi er selvfølgelig bekendt med, at man ikke kan nå alle potentielle modtagere fra dag ét.
Hvorfor er det nødvendigt at nå dem alle på én gang fordi det er en meget stor målgruppe? Den forstår jeg ikke. Du skal se i øjnene, at vælger du at sende mails til 250.000 virksomheder, er chancen for at blive fanget ret stor og dermed chancen for et kæmpe bøde lige så.
Fordi vi henvender os bredt til samtlige forretningsdrivende i hele landet. De er indeholdt i en række forskellige kategorier, som vi arbejder med. Jeg er efterhånden bekendt med reglementet for spam, og det er helt sikkert en "høj risiko" indsats, som vi vurderer.
Det er jo ikke kun en cost-benefit-vurdering på sendemetoden, I skal træffe.
Selv om det MÅSKE skulle være billigere at trodse loven og sende spam, vurderer jeg, at det vil det give så meget bad-will, at det vil svække jer betydeligt.
Vi er mange, som er møg-irriteret over at folk tror, at spamloven ikke gælder for dem og så er det da op ad bakke at starte med at irritere sine potentielle kunder.
Fordi vi henvender os bredt til samtlige forretningsdrivende i hele landet. De er indeholdt i en række forskellige kategorier, som vi arbejder med. Jeg er efterhånden bekendt med reglementet for spam, og det er helt sikkert en "høj risiko" indsats, som vi vurderer.
Jeg borer lige lidt mere i det, og leger djævlens advokat, så sig til hvis der er noget du ikke vil ud med ;)
Men det undrer mig bare, at I anser det som en bydende nødvendighed at sende ud til alle sammen på en gang. Selvom I arbejder med flere forskellige kategorier, kan I jo starte ud med at sende til 5 eller 10 af de kategorier. Se hvad responsen er og tilpas markedsføringen derefter. Og hvis der er mange forskellige kategorier, er der nok en chance for, at I skal skrive så meget i mails/direct mails/andet materiale, for at ramme hele målgruppen, at budskabet bliver sløret og ineffektivt.
Men det er svært rigtig at hjælpe når vi ikke ved hvad det er for nogle kunder I skal ramme - men som udgangspunkt ville jeg tage det i flere hug. Enten opdelt efter kategorier, eller simpelthen bare opdele det på tværs af kategorier og så tager først 10.000, dernæst de næste 10.000 osv :)
Vi har en stor målgruppe, og vi ønsker at ramme dem alle på én gang, hvis det er muligt [selvfølgelig]. Vores henvendelse er egentlig blot en henvisning til vores landingpage, hvorfra den videre behandling og profiloprettelse vil foregå. Så det er pr. automatik, og vi vil ikke kommunikere direkte med hver af disse virksomheder.
De skal blot henvises til vores landing page, og så vil alt derfra være pr. automatik.
Ingen er jo som udgangspunkt interesseret i at genere potentielle kunder. Men samtidig vil man jo gerne ud til den brede befolkning og ens målgruppe på en nem måde.
Der hvor jeg synes problemet er stort, og hvor spam irriterer mig, er når budskabet er useriøst [porno, eller andre upassende services] - og hvor deres henvendelser bare fortsætter den ene dag efter den anden.
Jeg har som sådan ikke noget imod at modtage en seriøs henvendelse pr. mail ... jeg kan jo egentlig bare slette den. Så for mig er spam ikke noget stort problem. Jeg jeg ville aldrig anmelde en seriøs henvendelse på nogen måde. Det kunne jo være, at jeg faktisk kunne få noget ud af deres henvendelse.
Men reglerne er jo som de er, og derfor må man tilpasse sig, og være meget opmærksom på ens digitale aktiviteter.
Ingen er jo som udgangspunkt interesseret i at genere potentielle kunder. Men samtidig vil man jo gerne ud til den brede befolkning og ens målgruppe på en nem måde.
Der hvor jeg synes problemet er stort, og hvor spam irriterer mig, er når budskabet er useriøst [porno, eller andre upassende services] - og hvor deres henvendelser bare fortsætter den ene dag efter den anden.
Jeg har som sådan ikke noget imod at modtage en seriøs henvendelse pr. mail ... jeg kan jo egentlig bare slette den. Så for mig er spam ikke noget stort problem. Jeg jeg ville aldrig anmelde en seriøs henvendelse på nogen måde. Det kunne jo være, at jeg faktisk kunne få noget ud af deres henvendelse.
Men reglerne er jo som de er, og derfor må man tilpasse sig, og være meget opmærksom på ens digitale aktiviteter.
Det du beskriver er nøjagtig grunden til at spam lovgivning eksisterer!
Du er næppe den første i landet der har tænkt på at det var rart at sende de stortset gratis emails til så mange email adresser som du kan få fat i. Det du gerne vil er at spamme virksomheder og håbe på at der falder lidt af, og argumenterne her viser at du forsøger at retfærdiggøre spam for dig selv.
Jeg har det modsat dig og har en specifik template i mit CRM system til at anmelde samtlige virksomheder der sender spam mails til mig.
Spam er noget forbandet svineri og der findes ikke seriøs spam og da slet ikke til 250000 virksomheder.
Juridisk er det iøvrigt en skærpende omstændighed at du nu er bekendt med reglerne i relativt store detaljer
Jeg skal ikke retfærdiggøre for noget for helst ... kald det hvad du vil, men "spam" er en risiko jeg gerne vil overveje for at nå ud med mit budskab. Det er jo heldigvis ikke alle, som ligefrem har en metode for at anmelde "seriøse henvendelser"
Har du også en metode for at anmelde personer, som eventuelt ringer uopfordret til dig?
Kan varmt anbefale bogen Permission Marketing af Seth Godin. Han forklarer på glimrende vis forskellen mellem traditionel direct marketing og permission marketing, hvor sidstnævnte søger at opbygge relationer med modtagerne med målrettet og relevant markedsføring. Helt eminent med masser af tips og tricks!