Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor går grænsen ... direct mail vs. spam ?

Side 1 ud af 4 (39 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 16. Apr 11
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg lancerer snart en ambitiøst networking platform, og skal i den forbindelse have buskabet ud til alle landets forretninger [de forretninger som er en del af bylivet, herunder restauranter, caféer, barer, teatre, butikker, shopping, hoteller, kulturelle steder, etc.]

Jeg er udmærket bekendt med, at vi ikke må spame folk til, og kun sende til de personer/virksomheder som har accepteret vores henvendelse.

Men hvor går grænsen, og hvad er konsekvensen? Hvis vi nu sender én stor direct mail kampagne ud til dem alle sammen. Så vil der helt sikkert være personer som reagerer negativt. Men hvad kan konsekvensen være ved dette?

Vi vil ikke fortsætte vores direct mail kampagner yderligere ... én udsending, that's it.

Hvor langt kan man gå, og hvor krydser man stregen, hvor det får "alvorlige" eller økonomiske konsekvenser?

Tilmeldt 10. Apr 07
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan få en bøde ud af det. Og en masse negativ omtale, samt ende i folks spamfilter/blive blacklistet.

Så der er bestemt konsekvenser.

Se f.eks. her

VH

 

Caroline

 

http://manse-film.com

Tilmeldt 12. Jan 12
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Ikke for at hi-jacke tråden, men hvis nu Søren evt. har overvejet (eller måske allerede har planer om) at tilbyde noget gratis, f.eks. et prøve-abonnement først, er det så "spam"?

Jeg lancerer nemlig snart en service jeg regner med skal koste 199 kr om året (målgruppen er private), men der er nogle virksomheder som kan have gavn af den også, og dem - og deres ansatte - vil jeg jo gerne tilbyde et års gratis abonnement på servicen. Er det så OK at sende dem en e-mail med det tilbud, eller skal man ringe / sende post først?

Såfremt ovenstående kræver en længere debat eller Søren synes jeg hi-jacker, så opretter jeg selvfølgelig bare en ny tråd :)

Fra Taastrup
Tilmeldt 2. May 05
Indlæg ialt: 269
Fra  C S Data Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Leg og hobby til store drenge og piger hos Onkel Carsten, hvor du bl.a. kan købe HAMA miniperler

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Klaus T:
Ikke for at hi-jacke tråden, men hvis nu Søren evt. har overvejet (eller måske allerede har planer om) at tilbyde noget gratis, f.eks. et prøve-abonnement først, er det så "spam"?

Det kan du være 100% sikker på det er, alle emails folk ikke selv har bedt om er spam. Og det er jo netop i kommercielt øjemed eftersom den kort eller langsigtede ide er at tjene penge.

Fra København
Tilmeldt 16. Apr 11
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Klaus

Jeg er ret overbevist om, at det går ind under samme kategori ... nemlig spam. Virksomheden eller den private har ikke givet sit samtykke til at modtage dit tilbud.

Mit spørgsmål går mere i retning af, hvor langt kan man gå med én enkelt mail? Falder hammeren allerede første gang man sender en mail ud?

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren Damsgaard:
Falder hammeren allerede første gang man sender en mail ud

Kan du være 100% sikker på, det er ens egen opgave at kende loven inden man spammer folk med sine tilbudsmails.

Tilmeldt 10. Apr 07
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hammeren falder vel, når man bliver anmeldt.

Om du sender dine mail "en ad gangen" eller som cc/bcc er sagen underordnet.

 

VH

 

Caroline

http://manse-film.com

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren Damsgaard:
Vi vil ikke fortsætte vores direct mail kampagner yderligere ... én udsending, that's it.

Det er "desværre" ikke nogen formildende omstændighed at du sender det hele på én gang.

Bliver du anmeldt og dømt, koster det som udgangspunkt 100 kr. pr. modtager. Minimumsbøden er 10.000 kr. og der er lidt mængderabat hvis du sender til virkeligt mange.

Den største bøde jeg kender til er på 400.000 kr. men jeg ved ikke om der er nogen der kan slå den.

Jeg læste for nyligt at der nærmest uddeles bøder for spam hver uge nu, så det er noget der i stigende grad bliver anmeldt.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra København
Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 588
Fra  Mogenshoj.dk Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :

igang:
Jeg læste for nyligt at der nærmest uddeles bøder for spam hver uge nu, så det er noget der i stigende grad bliver anmeldt.

Personligt anmelder jeg det hver eneste gang jeg får en spam mail fra en dansk virksomhed.

Side 1 ud af 4 (39 indlæg)