Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PayPal Chargeback hjælp!

Side 3 ud af 4 (36 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Kvist:
Det er tydeligt at Paypal prøver med alle tænkelige midler at gøre sig spiselige for kunderne. Det bliver så på bekostning at de firmaer der bruger dem.

Hej Carsten.

Den kommentar syntes jeg sådan set ikke er fair... Der gælder præcis samme regler for alle kreditkort, som for PayPal... Bevisbyrden ligger hos sælger, at dokumentere at varen er leveret... Kan man som sælger ikke dokumentere leverancen, så får kunden sine penge tilbage.. Det er som sådan underordnet om kunden har betalt med sit kreditkort eller gennem PayPal.

.

Carsten Kvist:
Njaaa... ved de andre skal DU som kunde skrive under på, at varerne ikke er leveret, og at DU har forsøgt hos leverandøren. Først herefter kan du lave chargeback.

Det er jo præcist det kunden gør når man åbner en "Claim" hos PayPal... Her angiver kunden at han/hun ikke har modtaget sine varer, og at man har forsøgt få den handlende til at levere den ønskede vare...

Så går PayPal ind i sagen og beder den handlende om at kommentere kundens klage, og fremsende bevis for at ordren er leveret... Kan den handlende ikke dokumentere leverancen, er PayPal nødt til at acceptere kundens klage, og refundere kundens penge.

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 10:41
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Hvis du har ret i din påstand, så ville butikker som f.eks. iTunes ikke kunne eksistere. Da de jo ikke kan bevise at downloadet musik er leveret. - Alle kan derfor bare bede om pengene tilbage- Og vil få det.

Det vil ikke være muligt at sælge moduler til CMS og lignende, da man jo ikke kan bevise leverancen.

Jeg vil grave lidt dybere i om du har ret, Men jeg håber det ikke.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15006
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 12:02
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Sami Hådell:

Du behøver skam heller ikke tage mit ord for det.. jeg sidder blot med denne her type spørgsmål hver dag... :-)

Jeg vil anbefale at du kontakter din kortudsteder og forhører dig hvad kreditkort selskaberne anser som værende dokumentation for at varen er leveret.

For Visa, Mastercard og Amex er reglerne de samme... Her kræves der at forsendelsen kan spores frem til modtager, og det kan dokumenteres at varen er udleveret til kunden.

Jeg gør intet i elektroniske varer eller services, men jeg kender en del, som gør... Og nu har jeg spurgt både dem, samt vores egen kortbehandler, og de kan ik nikke genkende til dine påstande. De siger at elektroniske varer og services er underlagt andre regler, fordi de sjovt nok ik sendes.

Men jeg synes det er skræmmende, at en person fra Paypal åbenlyst i et stort forum fortæller, hvordan man let og uhindret kan misbruge jeres system i stor stil... 

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

https://shop.cosmos-co.eu/da/

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 11:27
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Sami Hådell:

Problemet i dette tilfælde er, at der her er tale om digitale varer, som ikke sendes med post/dhl eller andet... Det er samme regler for alle de kreditkort jeg kender til, og derfor også for PayPal...

Ved en chargeback, er det sælger som skal dokumentere at varen er modtaget af kunden, og med dokumentation menes der altså et track-and-trace nummer på forsendelsen... Det er jo selvsagt meget svært, når der er tale om digitale varer,

Det virker underligt at en så stor indløser som PayPal, ikke har taget højde for at flere og flere varer / ydelser leveres digitalt, men vil have dokumentation i form af track & trace nummer.

Da vi indgik vores aftale med Swedbank, skulle vi blandt andet angive om vi leverede varer og ydelser digitalt, eller om det var fysisk leverbare varer. Så uden at have undersøgt det nærmere, virker det trods alt som om at der er andre indløsere, der er klar over at nethandel er andet end fysiske produkter, og har tilpasset deres services efter dette.

Til efteråret får vi en del produkter der leveres digitalt, så vi valgte nok ikke helt forkert da vi valgte Swedbank :o) (Selvom denne tråd selvfølgelig betyder at vi nok skal have en snak med dem, før vi åbner for salget)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 11:59
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg havde for nogle år siden en kunde som stod i samme situation, dog med video-kurser.

En kunde af min kunde havde købt for adskillige tusinde kroners video-kurser (noget regnskab og bogføring) og da kunden var færdig med hente video-kurserne, valgte kunden at gøre en indsigelse overfor PayPal om at denne aldrig havde modtaget varerne - og her var problematikken nøjagtigt den samme. Vi havde ingen mulighed for at dokumentere levering, eftersom vi ikke havde noget dokumentation fra en tredie parts leverandør.

Disse penge gik helt tabt for min kunde. Der var dog heldigvis ikke nogen reelle udgifter forbundet med det, men det er jo rigtig ærgerligt at man pludselig finder et smuthul for kundernes betaling. For der gik jo ikke mange uger før nøjagtigt det samme skete igen.

Det endte med at vi måtte være lidt kreative og lave sitet en smule om, for at kunne konkretisere en levering.

Vi lavede det således at min kundes kunder fik udleveret en unik kode, som skulle indtastes før en en download ville starte - og således blev det de unikke koder der blev solgt, og egentlig ikke videoerne. Samtidlig registrerede vi dato og IP adresse for hver kode-indtastning (det medførte andre positive tiltag som mindskning af deling af de unikke koder).

Og da den næste chargeback sag kom, kunne vi på kundens vegne dokumentere at kunden havde fået leveret sin vare (koden) da denne har indtastet denne unikke kode på det registrerede tidspunkt fra den registrerede adresse. i den sag fik min kundes kunde ikke medhold fra PayPal.

Hvordan man løser noget lignende i denne sag fremover, må jo helt konkret bero på både den tekniske implementation og måden levering foregår på. Men med lidt kreativitet og lidt sparring med PayPals kundeservice, kan man altså godt komme i mål med en sikker måde at levere digitale varer med PayPal.

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:27
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Remy:

Sådan er det med PayPal. De gør som de har lyst til.

+1

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:39
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Sami Hådell:

Nu havde jeg sådan set lukket denne, men så finder jeg det ret komisk, at en Paypal repræsentant begynder at kaste om sig med en stjerne til alle i debatten, som kan henvise til andre, som ik har de samme problemer med elektroniske varer og services, som Paypal åbenbart har...

Men okay 3 personer, som har snakket med 3 forskellige firmaer om problemet, og hvor alle har fået et andet svar, end det Paypal kommer med her i tråden, det viser vil blot, at det er os andre, som ik engang arbejder med gateways mm, som er forkert på den... Wink

But I rest my case... 

Tilmeldt 10. May 13
Indlæg ialt: 66
Fra  Rasmus-Koelln.dk Skrevet kl. 14:46

Det er desværre en branche med enorm meget fraud og chargebacks. Der er ikke meget du kan gøre, hvis man har lavet chargebacks igennem hans bank.

Jeg håber du får pengene igen.

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:47
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Sami Hådell:

Nu har det godt nok været med firmaets godkendelse, at jeg har påtaget mig at være en del af Amino samfundet. - Og årsagen til at jeg (med firmaet godkendelse) bruge logo og signatur, var for at der ikke skulle råde nogen tvivl om hvem jeg er, og hvor jeg er ansat...

Jeg ser hellere at man er "upfront" om sådanne ting, istedet for at gemme sig bag intet sigende bruger navne.

.

Hele denne tråd er jo kommet helt af sporet... Og det er slet ikke morsomt med ubehagelige beskeder hverken her på Amino, eller i mailen.

Obs, til dig som sendte mail tidligere i dag, så er den altså politianmeldt. - Jeg kan tage saglig kritik, men trusler kan jeg ikke acceptere.

Jeg vil gerne starte med at tage afstand fra, at nogen har sendt en mail med trusler. Det er absurt i en saglig debat.

Jeg vil også gerne sige, at jeg synes det er super, at Paypal har en aktiv person på Amino eller andre forums, som kan løse evt problemstillinger eller hjælpe med saglige råd.

Men der hvor det hele går skævt for mig, det er, når du kalder det en "personlig" bruger, som er plastret til i logoer, links, firmanavn og du kun deltager i tråde omkring Paypal stortset. Så må der altså være en forståelse fra din/jeres side, at det kan være ualmindeligt svært at skille firma og person fra hinanden. Deltog du i mange andre debatter, så var det ligegyldigt, for så ville det se mere naturligt og personligt ud...
Sami Hådell:

Nu er stjernerne vil til for, at man skal give hinandens svar en karrakter... Og da disse svar er lodret forkerte, valgte jeg at give dem 1 stjerne... Men jeg skal da gerne afholde mig fra at give yderligere kommentarer og stjerner, hvis det er til ulempe for andre.

Jeg vil en sidste gang anbefale at I kontakter VISA eller MC og hører nærmere om hvodan, I som sælger af digitale varer er sikret ved en chargeback direkte hos kreditkort selskabet. - At jeres indløser måske har andre regler er sagen totalt uvedkommende... Hvis kunden foretager en chargeback direkte hos kreditkort selskabet, så skal man kunne dokumentere at leverancen har fundet sted.

Det giver jo lidt sig selv... (set fra kundens perspektiv) at bevisbyrden ligger hos sælger for at varen er modtaget.. det er jo umuligt for en køber at dokumentere at en vare ikke er kommet frem.

Ja stjernerne er til for, at man kan give forkerte svar en dårlig rating. Men er de svar nu også så forkerte, eller er verden ik sort/hvid, som du angiver den til at være? For hvordan kan andre betalingsservices håndterer chargesbacks anderledes, hvis reglerne er så sort/hvid? Jeg har for sjov ringet til til andre betalingsservices, og her var holdningen en noget anden, end den du lægger for dagen. Hvis en kunde køber en service/elektronisk vare, så er der to måde at gøre det på.
1: Kunden skal selv kunne dokumenterer, at vedkommende har gjort firmaet opmærksom på den manglende service/vare. Drejer det sig f.eks om en E-bog eller en kode til WOW, så skal kunden altså selv starte med at tage ansvar, og ik blot trække chargeback kortet.
Kan kunden dokumenterer, at han/hun har haft fat i sælger, og at kunden stadig ik har fået varen, så bliver chargebacken oprettet, og først her drages sælger ind i sagen. Her skal sælger så bevise, at de har leveret den elektroniske vare.
2: Drejer det sig om tjenester, f.eks du laver min hjemmeside mod betaling eller lignende, så skal kunden igen påbevise, at han/hun har gjort sælger opmærksom på manglerne. Herefter drages sælger ind i sagen, og der træffes derefter en afgørelse ud fra de fakta der foreligger. Igen det er ingen garanti, at sagen falder ud til kundens fordel. Nu når andre services fortæller, at de håndterer det anderledes, så finder jeg det faktisk underligt, at vi igennem hele tråden skal have at vide, at verden er sort/hvid, fordi Paypals regler er sådan. Nu har vi altså fået sagerne fra mindst 4 andre services, som åbenbart gør tingene anderledes end Paypal, men stadigvæk overholder VISA/Mastercards regler. Og når verden nu tydeligvis ik er sort/hvid, hvorfor trækker du dig så fra både debatten og Amino? Hvis det skyldes en trussel, så forstår jeg dig godt, men hvis det er fordi, at vi i debatten ik er enige, så forstår jeg ingenting... Men det er selvfølgelig dit/Paypals valg...

Selvfølgelig har sælger et ansvar, men hvis en betalingsservice er skruet sådan sammen, at den direkte kan misbruges ved ikke fysiske varer, så vil jeg ik længere mene, at det er sælger der har et ansvar, men mere at det er betalingsservicesen, som er mangelfuld. Og du skriver selv direkte i debatten, at Paypal let kan misbruges til køb af elektroniske varer og services. Ergo ved du også godt selv, at der er et hul...

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:21

Sami Hådell:

Lad mig lige tage en sidste post her, og så lader vi verden gå sin glade gang.

Fashion-Seller:
Nu har vi altså fået sagerne fra mindst 4 andre services, som åbenbart gør tingene anderledes end Paypal, men stadigvæk overholder VISA/Mastercards regler.

Jeg kan kun (og hvis du læser mine tidlige poster har hele tiden) forholde mig til chargeback reglerne for kreditkort selskaberne. - Hvordan indløsere, og betalingsservices forholder sig er som sådan sagen uvedkommende da det i specielt england er udbredt at slutkunderne klager direkte til deres kreditkort selskab.

.

Fashion-Seller:
Og når verden nu tydeligvis ik er sort/hvid, hvorfor trækker du dig så fra både debatten og Amino? Hvis det skyldes en trussel, så forstår jeg dig godt, men hvis det er fordi, at vi i debatten ik er enige, så forstår jeg ingenting... Men det er selvfølgelig dit/Paypals valg...

Det har bestemt ikke noget med debatten at gøre... Men at foretage Google søgninger og finde frem til min private mail, og der igennem fremsende trusler mod mig og mine børn... Der går grænsen altså for hvad jeg vil tage.. Det håber jeg selvfølgelig at I forstår.

Nu er England et ud af 206 lande/stater (korrekt me hvis der er flere/færre) i verden, og derfor kan man vel ik benytte England som den eneste reference i en generelt debat... 

Jeg ved ik, hva vedkommende har tænkt på, men jeg håber virkelig, at selv samme person sender en undskyldning... Det her har været en saglig debat, hvor vi dog ik er enige, men at sende den mail, det er langt over stregen!

Side 3 ud af 4 (36 indlæg)