Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PayPal Chargeback hjælp!

Side 2 ud af 6 (53 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 18. Mar 09
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Haha ja, må jeg vel lære :-) sender et brev til kunden og ser om han betaler, ellers er de penge vel tabt :)

Fra Korsør
Tilmeldt 29. May 13
Indlæg ialt: 200
Fra  Codex Design Skrevet kl. 22:24
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lucas - Hosting4Real 

Han siger jo i sin besked hvad de produkter er, så forstår ikke hvorfor du spørg hvilke produkter det handler om. Jeg snakker kun om lignende produkter som i hans tilfælde. Jeg har nok de første 10.000 transaktioner for digitale varer på Paypal, så ved godt hvad jeg snakker om, jeg har selvfølgelig ik gået ind i detaljer, og er også klar over hvordan processen fungere. Og som du kan se tabte han og der bliver krævet et bevis fra et leverings firma. "Track and Trace" f.eks. 

Når jeg levere ydelser som feks hjemmeside løsning til udlandet med paypal som betaling, brænder jeg hjemmesiden ned på en dvd, og sender. Der får jeg så en kvittering for modtagelse. Og beviset for at jeg har leveret varen. Det en måde at gøre det på. 

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 22:45

Jesper Jørgensen:

Han siger jo i sin besked hvad de produkter er, så forstår ikke hvorfor du spørg hvilke produkter det handler om.

Har på intet tidspunkt spurgt hvad produkter det handlede om Big Smile

Undskyld hvis jeg ikke snakker korrekt dansk forresten :)

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Fra Korsør
Tilmeldt 29. May 13
Indlæg ialt: 200
Fra  Codex Design Skrevet kl. 22:49

Du skriver at det kommer an på hvilke produkter det handler om da nogle kan bevises, men jeg skriver jo også lige over din Qoute, at det er digitale produkter der ikke kan bevises levering på, at jeg snakker om hehe.

Men ja må være en misforståelse, Men stadigvæk, pas på derude. Så mange der snyder med paypal

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:57

Jeg vil altså tillade mig at deltage i denne tråd...

.

Problemet i dette tilfælde er, at der her er tale om digitale varer, som ikke sendes med post/dhl eller andet... Det er samme regler for alle de kreditkort jeg kender til, og derfor også for PayPal...

Ved en chargeback, er det sælger som skal dokumentere at varen er modtaget af kunden, og med dokumentation menes der altså et track-and-trace nummer på forsendelsen... Det er jo selvsagt meget svært, når der er tale om digitale varer,

Chergeback reglerne (angående at sælger skal kunne dokumentere at varen er blevet leveret) er de samme hos f.eks. VISA, Mastercard, American Express og PayPal.

.

Nu har vi i Danmark heldigvis ikke været ramt hårdt af "falske" chargebacks, men i f.eks. UK er det et meget udbredt fenomen, hvor kunderne kender til chargeback reglerne.

Her er det næsten mere regel end undtagelse, at kunden laver en chargeback hvis en vare leveres uden dokumentation.

vh,

Sami.

Fra København
Tilmeldt 18. Mar 09
Skrevet kl. 00:01

Jeg forstår. Men i dette tilfælde har jeg leveret varer for over 10000 samlet, og det rammer hårdt som studerende når der bliver lavet chargeback. Denne kunde kender til alle regler og smutveje for har sendt alle produkter og mere til endda.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15064
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:08
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Sami Hådell:

Chergeback reglerne (angående at sælger skal kunne dokumentere at varen er blevet leveret) er de samme hos f.eks. VISA, Mastercard, American Express og PayPal.

Det er vist ik helt korrekt... Når man ansøger ved diverse gateways mm, så skal man oplyse produktet. Er produktet en online service, så gælder der specielle regler for chargebacks, hvor det ik er så let for kunden at lave en indsigelse. Ellers ville WOW eller andre store online games f.eks gå konkurs, fordi alle ville lave chargebacks...

Problemet ved Paypal er vel, at alle kan benytte gatewayen uden nogen krav eller betingelser. Derfor har Paypal heller ik indsigt i, hva der sælges eller forhandles...

Fra København
Tilmeldt 18. Mar 09
Skrevet kl. 00:10

Jamen det da også ulideligt

Fra København
Tilmeldt 18. Mar 09
Skrevet kl. 00:12

Fandme godt man snart er milliardær og
Ikke skal koncentrere sig om småpenge

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:43

Fashion-Seller:

Det er vist ik helt korrekt... Når man ansøger ved diverse gateways mm, så skal man oplyse produktet. Er produktet en online service, så gælder der specielle regler for chargebacks, hvor det ik er så let for kunden at lave en indsigelse. Ellers ville WOW eller andre store online games f.eks gå konkurs, fordi alle ville lave chargebacks...

Problemet ved Paypal er vel, at alle kan benytte gatewayen uden nogen krav eller betingelser. Derfor har Paypal heller ik indsigt i, hva der sælges eller forhandles...

Du behøver skam heller ikke tage mit ord for det.. jeg sidder blot med denne her type spørgsmål hver dag... :-)

Jeg vil anbefale at du kontakter din kortudsteder og forhører dig hvad kreditkort selskaberne anser som værende dokumentation for at varen er leveret.

For Visa, Mastercard og Amex er reglerne de samme... Her kræves der at forsendelsen kan spores frem til modtager, og det kan dokumenteres at varen er udleveret til kunden.

Side 2 ud af 6 (53 indlæg)