Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Det perfekte fælleskontor!?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. May 11
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej på Amino,

Jeg sidder som medejer af en mindre virksomhed, hvor vi overvejer at leje os ind på en 70-80 kvm og starte et fælleskontor, med en 7-8 skriveborde! Før vi springer ud i dette skal vi ha' lagt nogen realistiske budgetter, og vil i den forbindelse rigtig gerne hører hvad i mener der skal til for at skabe de perfekte rammer for et velfungerende fælleskontor?

Skyd fra hoften - alt er interresant,

Mvh Mads R. Svendsen

Fra Randers
Tilmeldt 17. Sep 10
Indlæg ialt: 380
Fra  Evers EL-teknik aps Skrevet kl. 18:04

Hvor er vi henne i verden ???

Mangler du et godt tilbud på en el-opgave?? 
Evers EL-teknik ApS | Kavalerivej 16, 8930 Randers NØ | tlf. 71 99 83 34 | sk@eversel.dk | www.eversel.dk

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. May 12
Indlæg ialt: 105
Fra  Ergooffice.dk Skrevet kl. 20:22
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Svendsen

Arbejdsstyrelsen anbefaler, at der er ca. 10-12 km2 pr. medarbejder, derfor vil jeg anbefale jer, at kigge på lidt stører kontor.

Jeg går ud fra at, i er ca. 7 på arbejde ad gangen, udefra antal skrivebordsstørrelse. I er de bedste til at vurdere dette, da det er jer der ved, hvor længe i sidder på kontoret. Er I inde i kontoret kun et par timer om dagen og ud igen, så er det jo ikke nødvendigt.

Jeg vil anbefale at, i kigger på et kontor med god belysning, da dette giver jeres medarbejder en god daglig trivsel og produktivitet.

Grunden til jeg anbefaler jer dette er at, der er nok elektroniske apparater i forvejen, der køre på et kontor, dette giver både dårligt indeklima og afgiver friktionsvarme og forøget el forbrug, som både vil ramme jer økonomisk og forurene miljøet.

Trods min anbefaling om tilgang af udsyn, anbefaler jeg at, i naturligvis finde jer, den at, i vælger de bedste elektroniske belysningsløsninger, da det er uvurderligt, hvor meget det betyder for sindet og trivsel.

Det samme gælder for udsugningen.

Når i skal kigge på et skrivebord, anbefaler jeg at, i sætter den enkelte medarbejder, der sidder ved bordet i fokus.

I skal først og fremmest fokusere på at der er tilstrækkeligt plads til at medarbejderen kan sidde og bevæge sig, frit.

Derefter er der nogle krav fra arbejdsstyrelsen, som fx passende afstand fra øje til skærmen, hvileplads til hænder og passende plads til mus og tastatur.

Min anbefaling vil være at i vælger, et skrivebord der har hæve/sænke funktion, således kan i varierer arbejdsstillingen, og det bedste ved hæve sænke bord er at flere medarbejdere kan bruge skrivebordet.

I skal også være opmærksomme på at, i ikke vælger et bord med højt glans.

Jeg vil påpege at en arbejdsstol er et af de vigtigste og mest undervurderede arbejdsredskaber på den moderne arbejdsplads hvilket desværre tit bliver glemt.

I skal som minimum vælge en multiindstillet kontorstol, dette vil sige at, sædehældningen, sædedybde, sæde og ryglænet skal kunne justeres, uafhængigt af hinanden.

At vælge for billig løsning, mht. kontorstol er lige med flere sygedage, mindre produktivitet, mindre trivsel og unødvendige smerter, i ryg, lænd og skuldre. Vi er desværre ikke bygget til at, sidde 6-8 timer dagligt.

Jeg håber at, du fik noget ud af det, elleres skriver du bare.

Mvh Spetslai Nang

www.ergooffice.dk billige ergonomiske kontormøbler til iværksætter.

Tilmeldt 11. May 11
Skrevet kl. 23:13

Vi er i København! Mere præcist i Nord Vest! :)

Fra Søborg
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 327
Fra  Endorse IT Skrevet kl. 23:35

Hej

Et hygge område(sofa mv.)
En ordentlig internetforbindelse, der er ikke noget være end hvis de "andre" sidder og blokere for alle andre.
En god espresso/kaffebrygger.
God lyddæmpning, så man ikke alle sider og råber for ens kunder kan høre hvad man siger i telefonen.
En alarm hvor folk har sin egen kode, så der ikke er tvivl hvem der kommer og går hvornår hvis der er problemer med alarmen.
Klare aftaler om rengøring.
Klare aftaler om hvad orden er og hvad rod er.

Det er er i hvert fald nogle af de ting som jeg lige tænker på når jeg tænker på det kontor jeg selv sider i i NV.

70-80Kvm lyder af lidt hvis i vil sidde 7-8.

/Nicolay Høy
Endorse IT - http://www.endorseit.dk

Tilmeldt 11. May 11
Skrevet kl. 00:14

Hej,

Det er nogen super gode input du kommer med, og var slet ikke klar over at der forelå anbefalinger fra arbejdsstyrelsen, men selvfølgelig gør der det - og det vil selvfølgelig være et kæmpe plus at opfylde dem. Hvad angår borde og skriveborde, så tror jeg du har helt ret, da man bruger rigtig mange timer siddende. 

Belysningen i lokalet er på alle måder optimal, dog skal der nok en god udsugning til at holde varmen nede.

Har du nogen foreslag til hvilke tilbud der skal være på et sådant kontor? F.eks. møderum, kopimaskiner osv.

Mvh Mads R. Svendsen

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. May 12
Indlæg ialt: 105
Fra  Ergooffice.dk Skrevet kl. 13:05

Hej Svendsen

Det lyder som om at i godt på vej. 

svendsen2032:
Har du nogen foreslag til hvilke tilbud der skal være på et sådant kontor? F.eks. møderum, kopimaskiner osv.

Det tror faktisk, at det er jer selv, der skal finde ud af det.

Fx. google's kreative medarbejder bruger timevis/ugevis på at, spille psp. Når de er gang, så er deres arbejde uvurderlig.

Har i nogle skæve eksistenser, vil jeg anbefaler jer, at i bruger alternative metoder. Men vil altid anbefale jer at, i bruger en vis form for pause/hygge rum.

Hvis det skulle være helt ideelt, skulle i måske skaffer jer et powernap rum, flere studier har vist, at en powernap på 15-45 min, øger effektiviteten op til 200-500 procent, i forhold til dem, der ikke får powernap. (de 300 timer, gælder kun de sidste timer ;)

Du kan evt. se det her link, hvordan andre amino'er bor; http://www.amino.dk/forums/t/163325.aspx 

Mvh Spetslai Nang

www.ergooffice.dk billige ergonomiske kontormøbler til iværksætter.

Tilmeldt 11. May 11
Skrevet kl. 17:02

Hej,

Rigtig fede input - et hygeområde er helt sikkert også en af de ting vi tænker er nødvendige! :)

Hvad angår rod og rengøring, ønsker vi at der er penge til at en udefrakommende kommer en gang hver uge og ordner dette! Og så måske et system, hvor den daglige køkkenoprydning bliver varetaget!

Tænker 70-80 kvm er ok, såfremt arbejdsstyrelsen foreslår 10-12 kvm pr. person. De 70-80 kvm er kun til skriveborde - lokalet er i alt mellem 110-140 kvm! :)

Mvh Mads R. Svendsen

Tilmeldt 11. May 11
Skrevet kl. 17:05

Hej,

Fantastisk ide med powernaprum! Kunne jeg helt sikkert godt selv bruge i ny og næ, når man sidder og er ved at dø foran computeren! :D

Vi havde også tænkt et hjørne med sofaer, PSP i forbindelse med en bar/køkken! Desuden et grupperum, som også benyttes til frokostpausen.

Og tak for link, spændende at få indsigt i.

Mvh Mads R. Svendsen

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)