Hej Svendsen
Arbejdsstyrelsen anbefaler, at der er ca. 10-12 km2 pr. medarbejder, derfor vil jeg anbefale jer, at kigge på lidt stører kontor.
Jeg går ud fra at, i er ca. 7 på arbejde ad gangen, udefra antal skrivebordsstørrelse. I er de bedste til at vurdere dette, da det er jer der ved, hvor længe i sidder på kontoret. Er I inde i kontoret kun et par timer om dagen og ud igen, så er det jo ikke nødvendigt.
Jeg vil anbefale at, i kigger på et kontor med god belysning, da dette giver jeres medarbejder en god daglig trivsel og produktivitet.
Grunden til jeg anbefaler jer dette er at, der er nok elektroniske apparater i forvejen, der køre på et kontor, dette giver både dårligt indeklima og afgiver friktionsvarme og forøget el forbrug, som både vil ramme jer økonomisk og forurene miljøet.
Trods min anbefaling om tilgang af udsyn, anbefaler jeg at, i naturligvis finde jer, den at, i vælger de bedste elektroniske belysningsløsninger, da det er uvurderligt, hvor meget det betyder for sindet og trivsel.
Det samme gælder for udsugningen.
Når i skal kigge på et skrivebord, anbefaler jeg at, i sætter den enkelte medarbejder, der sidder ved bordet i fokus.
I skal først og fremmest fokusere på at der er tilstrækkeligt plads til at medarbejderen kan sidde og bevæge sig, frit.
Derefter er der nogle krav fra arbejdsstyrelsen, som fx passende afstand fra øje til skærmen, hvileplads til hænder og passende plads til mus og tastatur.
Min anbefaling vil være at i vælger, et skrivebord der har hæve/sænke funktion, således kan i varierer arbejdsstillingen, og det bedste ved hæve sænke bord er at flere medarbejdere kan bruge skrivebordet.
I skal også være opmærksomme på at, i ikke vælger et bord med højt glans.
Jeg vil påpege at en arbejdsstol er et af de vigtigste og mest undervurderede arbejdsredskaber på den moderne arbejdsplads hvilket desværre tit bliver glemt.
I skal som minimum vælge en multiindstillet kontorstol, dette vil sige at, sædehældningen, sædedybde, sæde og ryglænet skal kunne justeres, uafhængigt af hinanden.
At vælge for billig løsning, mht. kontorstol er lige med flere sygedage, mindre produktivitet, mindre trivsel og unødvendige smerter, i ryg, lænd og skuldre. Vi er desværre ikke bygget til at, sidde 6-8 timer dagligt.
Jeg håber at, du fik noget ud af det, elleres skriver du bare.
Mvh Spetslai Nang