Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af køb fra ikke EU land

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Morristown, New Jersey, USA
Tilmeldt 27. Sep 11
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har for nyligt oprettet et dansk ApS og nu melder der sig et par bogføringsspørgsmål. Jeg er bosat i USA og håndterer herfra min forretning, derfor er flere af mine udgifter såsom kontorartikler, telefon mm. indkøb jeg foretager i US til brug for aktiviteterne i dette ApS. Normalt vareforbrug og salg foretages i DK og bogføres helt på normal vis, men jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal stille om med de øvrige udgifter. Jeg syntes jo ikke det kan være rigtigt at jeg skal bogføre og tillægge told og moms for feks. kopipapir der aldrig kommer ind i DK, men købes i US og forbruges på mit kontor i US. Nogle der kan give mig et fingerprej?

Mvh
Thomas
Tilmeldt 27. Sep 11
Skrevet kl. 20:59

Hov, glemte da vist mit andet spørgsmål :) Jeg er netop begyndt at bruge G-porto via gul og gratis. Deres fakturaer kommer kun med et total beløb og i bunden står der så at alle priser er inkl. 25% moms. Er det korrekt forstået, at jeg i dette tilfælde så selv skal regne købsmomsen ud og angive denne som alt andet moms? Syntes bare at have læst et sted, at hvis ikke momsen er specificeret på fakturaen, kan den ikke trækkes fra!

Mvh

Thomas

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:20

Hvorfor ikke bare udgiftsføre det uden hensyn til dansk moms og told. Lav nogle konti uden danske momskoder.

Tilmeldt 27. Sep 11
Skrevet kl. 22:22

Joooov... det var jo også det jeg først tænkte, men er dog ikke helt sikker på om jeg faktisk må gøre det på den "lette" måde.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)