Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Magento oprette mange varianter

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Jun 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg er gået i gang med en Magento webshop og må indrømme det giver lidt hovedbrud på flere områder.
Jeg er endnu ikke gået igang med design og finish af shoppen, men har i stedet koncentreret mig om at få tingene sat op, oprettelse af produkter, sider etc. Netop oprettelse af produkter volder lidt besvær.

Jeg producerer "costum made" beklædning og har derfor behov for mange varianter, jeg kan som sådan godt finde ud af at oprette et produkt, men jeg tænker der må være en nemmere måde end den jeg har gang i.

Jeg har oprettet egenskaber og egenskabssæt. Vælger konfigurerbart produkt og opretter her underprodukter.
Dvs. at eksempelvis kjole 1, fås i 40 farver, 9 størrelse og med treforskellige slags lynlåse og som jeg gør, skal jeg dermed oprette over 1000 underprodukter. Det er jo en hel del for blot en model.

Jeg kan så lave samme nummer med et simpelt produkt og skrive tilpasningsmulighederne ind manuelt for hver vare. Så er det kun kjole 1 der skal oprettes, men alle varianter skal indsættes (farver og størrelser går igen på alle mine produkter)

Da alle vare produceres løbende, har jeg ikke behov for lager styring, så hvordan gør jeg det her nemmest for det virker godt nok lidt uoverskueligt. Jeg kan se der findes lidt forskellige udvidelser, det kunne måske også være en mulighed?

Med hensyn til farver, så vil jeg gerne have mulighed for at kunden kan se en farveprøve i stedet for/sammen med farvens navn, er det en del af Magento eller skal jeg ud i en udvidelse her?

På forhånd tak

Kristina

Fra København S
Tilmeldt 6. Jun 10
Indlæg ialt: 484
Fra  GetWebbed Skrevet kl. 14:13

Hej Kristina, bruger du lagerstyring når du produkter er custom made?

Tilmeldt 19. Jun 13
Skrevet kl. 14:29

Hej Bo.

Nej, som jeg skriver så har jeg ikke behov for lagerstyring og har dermed fravalgt lagerstyring som standard Smile

Fra København S
Tilmeldt 6. Jun 10
Fra  GetWebbed Skrevet kl. 14:35
Tilmeldt 19. Jun 13
Skrevet kl. 14:45

Hej igen Bo.

Ja, det er jo unægteligt noget nemmere at oprette og eventuelt kopiere et simpelt produkt end et konfigurerbart, kunne bare ikke gennemskue om det påvirkede andet end lager.

Jeg har faktisk kigget på netop Advanced Product Options og så vidt jeg kan se giver det netop mulighed billeder af f.eks farver, men det kan jeg også finde gratisk extensions der gør, så ved ikke lige om det er den eneste fordel jeg får ud af produktet. Jeg betaler gerne, men vil jo godt nøjes med at betale for det jeg har brug for.

Fra København S
Tilmeldt 6. Jun 10
Fra  GetWebbed Skrevet kl. 14:47

Ja det er klart, det er den eneste påvirkning det har lige umiddelbart.

Nu arbejder jeg ikke for mageworx eller noget, men hvis du ved du har nogle ting der går igen flere gange, fx ved skostørrelser (tænkt exempel) så skal man ikke indtaste 36,37,38 osv alle gange, så loader man bare den template.

Tilmeldt 19. Jun 13
Skrevet kl. 16:22

Så blev man da lige ramt af tordenvejr og strømsvigt...

Kan godt se ideen i at have en template til eksempelvis farver og størrelser. Men i grunden kan det samme jo gøres ved at oprette et inaktivt simpelt produkt med alle egenskaber og så blot kopiere og oprette ny vare ud fra det.

Billeder af farver vil jeg dog gerne have og der er godt nok mange bud på extensions her, men synes også at kunne se via diverse rewives at de bestemt ikke er unden besværligheder Sad så er lidt i vildrede.

Fra København S
Tilmeldt 6. Jun 10
Fra  GetWebbed Skrevet kl. 17:32

Det kan jeg desværre ikke rådgive dig om, du vælger jo selv hvilken metode du vil benytte. :-)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)