Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Løn inkl. kørsel

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Sørensen
Tilmeldt 5. Apr 11
Indlæg ialt: 248
Fra  Alfabox ApS Skrevet kl. 08:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et spørgsmål fra en veninde -

Når man fra et vikarbureau får udleveret en seddel på hvad man får i timen for alm., weekend og overarb. og den timeløn er inklusiv kørsel. - Hvordan laver man så en faktura til vikarbureauet?

Prøv at se på dette her eksempel timeløn kr. 170,- og man har haft 69 alm. timer 17 overtidstimer kr. 225,- og kørt 1200 km. Hvordan faktureres det til Vikarbureauet?

Umiddelbart tænker jeg at kørslen skal fra da der jo ikke skal moms på den - men ved så ikke hvordan man trækker det ud - men samtidig er jeg jo også i tvivl om det er det der skal ske.

Håber en vil hjælpe os  - smil

Ølkassen fra gamle dage - genskaber vi tilbage www.alfabox.dk

Fra Køge
Tilmeldt 22. Mar 10
Indlæg ialt: 484
Fra  IT Operators Aps Skrevet kl. 08:07

Hvis timelønnen er inkl. kørsel, så skal din veninde selv afholde udgiften til kørsel - altså kan hun selv trække kørslen fra - til statens takster. 

Fakturaen skal lyde:

69 x 170

17 x 225

IT Operators Aps - Professionel IT Service og Support 

Fra Sørensen
Tilmeldt 5. Apr 11
Fra  Alfabox ApS Skrevet kl. 10:17

1000 tak Kim Cool

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 13:42

Else-Marie Balch:

Jeg har et spørgsmål fra en veninde -

Når man fra et vikarbureau får udleveret en seddel på hvad man får i timen for alm., weekend og overarb. og den timeløn er inklusiv kørsel. - Hvordan laver man så en faktura til vikarbureauet?

Prøv at se på dette her eksempel timeløn kr. 170,- og man har haft 69 alm. timer 17 overtidstimer kr. 225,- og kørt 1200 km. Hvordan faktureres det til Vikarbureauet?

Umiddelbart tænker jeg at kørslen skal fra da der jo ikke skal moms på den - men ved så ikke hvordan man trækker det ud - men samtidig er jeg jo også i tvivl om det er det der skal ske.

Håber en vil hjælpe os  - smil

Lige for at slå en ting fast: Når der faktureres fra en virksomhed, så er kørsel en momsbelagt ydelse!

Når der så ligesom kim slå fast ovenfor, er tale om timepris inkl. kørsel, altså hvor kørsel er en del af timeprisen, er der intet til hindring for, at din veninde får udbetalt kørsel fra sin egen virksomhed, såfremt der er ført kørselsbog mv. Alternativt er det som befordringsfradrag på selvangivelsen. Der vil det dog nok være en god ide med en kørebog, ellers forudser jeg det kan være svært at huske alle sine vikarture helt præcist.

/Christian

Statsautoriseret revisor - København

Fra Sørensen
Tilmeldt 5. Apr 11
Fra  Alfabox ApS Skrevet kl. 15:58

Cef:
Der vil det dog nok være en god ide med en kørebog, ellers forudser jeg det kan være svært at huske alle sine vikarture helt præcist.
Ja - det er også i orden - for kørslen bliver ført på skema til vikarbureauet - Yes

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)