Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Domæne navn og SEO

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra St Julians
Tilmeldt 24. Sep 12
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 18:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Amino,

Jeg står og skal til at finde et nyt navn for en affiliate side nu her, men jeg kom lidt i tvivl om hvordan det her betydning op google

Hvor meget har domænet at sige, med hensyn til placeringen af din side, hvis ens SEO er i orden?

Vh

Ramsus

Fra Middelfart
Tilmeldt 11. Apr 13
Indlæg ialt: 223
Skrevet kl. 18:59
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det har en del at sige. Tidligere har det haft meget mere, men da Google i slutingen af 2012 rullede en EMD opdatering ud, har det mistet sin værdi. Det betyder, at du ikke skal have et langt domæne, som er eksakt match til hvad folk søger på. F.eks. hvis du vil ranke på "guide til hvordan man laver gode videoer til youtube", skal du IKKE lave et domne der hedder "guidetilhvordanmanlavergodevideoertilyoutube.dk". Dette eksempel er en smule overdrevent, men jeg håber, at du får pointen;)

Held og lykke med affilliate siden! 

Fra Kbh
Tilmeldt 4. Jul 10
Indlæg ialt: 315
Fra  Dansave Backup Skrevet kl. 19:07

Jeg tror det er en del nemmere hvis dit specifik søgeord er i dit domæne navn. Så er det vist nemmere og ranke højt med dit søgeord. Også må der helst ikke være æøå i navnet. Jeg er ikke SEO ekspert men det er hvad jeg har læst i div. Seo artikler.

Fra Middelfart
Tilmeldt 11. Apr 13
Skrevet kl. 19:09

Nikolas Ottas:

Jeg tror det er en del nemmere hvis dit specifik søgeord er i dit domæne navn. Så er det vist nemmere og ranke højt med dit søgeord. Også må der helst ikke være æøå i navnet. Jeg er ikke SEO ekspert men det er hvad jeg har læst i div. Seo artikler.

Det er også helt rigtigt :) Man skal bare passe på ikke at overbruge det.

Fra Aarhus
Tilmeldt 16. Sep 12
Indlæg ialt: 481
Skrevet kl. 19:11

Hvis du vælger EMD domæner med 1-2 ord, så er effekten stadig meget høj. Men hvis vi er ude i 3+ ord, så er det ikke ligeså effektivt, som det har været.

Det er i hvert fald hvad jeg oplever :-)

/Kasper

Jeg arbejder til daglig med wordpress webshops og driver mine egne affiliate sider.

Fra St Julians
Tilmeldt 24. Sep 12
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 19:15

Tusind tak for jeres svar, lige hvad jeg skulle bruge.

Fra Middelfart
Tilmeldt 11. Apr 13
Skrevet kl. 19:24

Skulle det være en anden gang ;)

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1745
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 23:04

Den opdatering Google lavede, som omtales her, har ikke fjernet fordelen ve at have et exact match domain.

Den har fjernet fordelen, hvis det content, der er på domænet, er tyndt.

DVS man ikke automatisk får fordelen foræret, bare fordi man har købt en specielt domæne. Men har du godt content, vil du få fordelen.

Grunden til ændringen, skal findes i muligheden for manipulation med EMD på longtail - man kunne tvinge sit site højt, kun ved at have et EMD og stort set intet content.

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)