Hej mit spørgsmål er ganske enkelt. Hvis jeg nu gerne ville lave en guide over de købmænd der sælger billig abrikosvand, må jeg så godt bare skrive at Købmand Jørgensen fra Hørby sælger dem til 2.25 kr. så så lave et link til hans butik? Eller skal jeg spørge Købmand Jørgensen om det er ok med ham at jeg linker til hans butik? På forhånd tak |
praktikanten86:Eller skal jeg spørge Købmand Jørgensen om det er ok med ham at jeg linker til hans butik?
Jeg har enkelte gange oplevet virksomheder der ikke ønskede at blive sammenlignet med andre, sandsynligvis fordi deres priser var væsentlig dyrere end konkurrenternes, og de derfor skilte sig negativt ud. Et sjovt ingen-links-til-os-eksempel er IKEA-link-sagen Der kan du læse hvordan de håndterede autonome deeplinks til deres handelsplatform :-). De danske dagblade har generelt haft en utilfredshed med tjenester der systematisk deep-linkede til deres indhold, læs eksempelvis om newsbooster-sagen (den er dog gammel efterhånden)
Men summeret op og i forhold til dit konkrete spørgsmål, så skal du ikke være nervøs eller bekymret for at linke til en webshops produkter. 99,9% vil betragte det som noget positivt, både i form af den rå omtale men også fordi der vil være en SEO-værdien af et link.