Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dropshipping - hvordan?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Aug 11
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino-brugere! 

Jeg er en 17-årig dreng, der længe har gået med en drøm, om at blive iværksætter. Jeg har snuset lidt rundt på området omkring import af varer fra udlandet - så som Kina. Dette har jeg gjort, da jeg godt kunne tænke mig, at starte min egen webshop. Men da jeg ikke kan finde et produkt, og samtidig er helt ny i branchen - har jeg valgt at starte ud med dropshipping, for at snuse lidt til branchen.

Jeg kan forstå på det hele, at dropshipping er firmaer/virksomheder - der tilbyder et produkt(er) som man så kan sælge for virksomheden, hvor man efterfølgende får procenter for salgsprisen. Jeg har også forstået, at udbyderen af produktet står for lager, forsendelse osv. Og at man som sælger kun skal skaffe kunderne og derefter videregive ordren til udbyderen/virksomheden :-).  

Mine sprøgsmål til jer hjælpsomme Aminoer: 

– Skal man være 18 år gammel?

– Er der bestemte krav til ens webshop eller bare generelt krav? – skal man overhovedet have en webshop - man kunne evt. bruge Facebook eller?

– Koster det noget?

– Hvad er ulemperne?

– Kan i anbefale mig det?

– Har i nogle tips/råd evt. et link til nogle virksomheder, der tilbyder DROPSHIPPING?

Jeg håber inderligt, at der er nogle derude som vil hjælpe!  Jeg ved godt, at jeg har mange spørgsmål - men det kunne være dejligt, hvis der var nogen derude, som vil besvarer mine spørgsmål eller bare nogle af dem :-)

De venligste hilsner

Omar.  

Fra Herning
Tilmeldt 4. Apr 11
Indlæg ialt: 332
Fra  Ur-eksperten.dk Skrevet kl. 23:04

Nej :-)

– Er der bestemte krav til ens webshop eller bare generelt krav? – skal man overhovedet have en webshop - man kunne evt. bruge Facebook eller? 

Nej, ingen krav til din webshop som sådan. Ja, jeg går ud fra du godt kan bruge Facebook til det :-)

– Koster det noget? 

Det koster måske et opstartsgebyr hos leverandøren + udgifter til webshop, markedsføring mm.

– Hvad er ulemperne? 

Lave avancer. :-)

Bestemt. Super god måde at komme i gang på, og minimal økonomisk risiko.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:22

omar5800:

Nej, men du skal vist stadigvæk holde styr på dine indtægter og udgifter. Hvis du omsætter for over 50.000 kr over en periode på 12 måneder, skal du vist momsregistreres. Søg efter "Firma under 18" her på Amino eller Google.

omar5800:
man kunne evt. bruge Facebook eller?

Det nemmeste vil være en webshop både for dig selv og kunden. Hvis det skal foregå via Facebook, så skal kunden skrive til dig, hvad han/hun gerne vil have. Det er nok også lidt svært at holde styr på produkter, priser etc.

omar5800:
– Koster det noget?

Tænker du på selve webshoppen eller komme i gang med dropshipping? Nogle leverandører har et opstartsgebyr, mens andre ikke har. Brug søgefunktionen her på Amino til at søge efter webshopsystem etc.

omar5800:
– Hvad er ulemperne?

Som Frederik også skriver, så er avancen typisk mindre. Hvis virksomheden også er langsom om levering, lever forkerte produkter etc., er det ikke noget, du selv kan bestemme.

omar5800:

Det kommer an på, hvilken type virksomhed du vil drive. Hvis du har et lavt opstartsbudget, kan det være en fin måde at komme i gang på.

omar5800:
– Har i nogle tips/råd evt. et link til nogle virksomheder, der tilbyder DROPSHIPPING?

http://dropshipbase.dk/dropshipping/dropship-leverandorer/ 

http://www.blogtrend.dk/kategori/business/dropshipping/

Tilmeldt 8. Aug 11
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 12:00

Tusind tak til jer begge! 

Jeg forstår det MEGET bedere nu. Endnu engang tak! Smile

God sommer!

Vh. Omar.  

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)