Nicolaj, jeg er som sådan enig i at iSalg godt kan "misbruges" i tilfældet af at et iSalg banner bliver loadet på en side men brugeren reelt aldrig ser det. Det skal dog tilføjes at iSalg cookien sjældent har særlig lang levetid (6/12/24 timer) i forhold til cookien som bliver sat ved et klik (typisk 30 dage). |
Steffen Tang:Nicolaj Thomasen:Jeg er generelt imod. Lad os sige at du skriver en fin artikel om et produkt og brugeren klikker på et link til shoppen. 3 dage efter køber brugeren et produkt i shoppen, men har i mellemtiden besøgt en hjemmeside, hvor der i bunden var placeret et banner fra samme forhandler. Den cookie klikket på linket i din artikel har genereret er nu overskrevet med en ny cookie, som genererer et iSalg til hjemmesiden med et banner i bunden, som brugeren aldrig har set.Nicolaj, jeg er som sådan enig i at iSalg godt kan "misbruges" i tilfældet af at et iSalg banner bliver loadet på en side men brugeren reelt aldrig ser det. Det skal dog tilføjes at iSalg cookien sjældent har særlig lang levetid (6/12/24 timer) i forhold til cookien som bliver sat ved et klik (typisk 30 dage).
Den oprindelige cookie fra klikket kommer jo ikke tilbage, når cookien fra visningen (der overskrev cookien fra klikket) er udløbet, eller?