Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler for ansatte i personligeeget virksomhed?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. May 13
Indlæg ialt: 172
Fra  MG Skrevet kl. 02:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Rigtig mange teenager søger jobs, især her i sommerferien.

Hvis jeg nu skal ansætte en, hvordan er reglerne så med løn med mere? og ansættelse papir?

Jeg går ikke udfra jeg bare kan stikke personen en plovmand og sige, gør det og det. 

Tilmeldt 3. Apr 12
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 08:37

Hej Mark, 

Du skal først og fremmeste udlevere en ansættelseskontrakt, som de selvfølgelig godkender og underskriver. I denne ansættelseskontrakt står så deres vilkår og betingelser mm. 

Derefter er det nemmeste (synes jeg - og bruger det også selv) mht. lønudbetaling at tilmelde sig Dataløn, hvor skat, feriepenge, pension mv. alt er inkluderet i din lønudbetaling.

Såfremt det har interesse, er jeg behjælpelig med udformning og udarbejdelse af ansættelseskonktrakterne inkl. rådgivning for DKK 1.000,-. Du er altid velkommen til at sende en PM.

Med venlig hilsen

K.I. Consulting & Law

www.ki-cal.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:52

Mark:
Jeg går ikke udfra jeg bare kan stikke personen en plovmand og sige, gør det og det

KorrektBig Smile -Alt du giver i løn/honorar skal du indberette til skat, og som overordnet regel til a-skat - og er det midlertidigt og de har andet arbejde, så bruger du deres bikort og eller hvis de skal ha deres fradrag med, fordi de ikke har andre indtægter, så hovedkortet

Det kan du vælge gratis i E.indkomst og/eller letløn som begge findes i skat.dk når du er logget på - oprettes som timelønnede formentlig - ud fra din beskrivelse

Du kan også sagtens bruge Danløn som koster så lidt som 15 kr plus moms pr lønning - men klarer automatikken lettere end den gratis skat løsning med netløn

Hvis de er under 8 timer om ugen er ansættelseskontrakten simpel - er det over 8 timer og de laver ex kontor og handelsarbejde - så kan de være funktionærer og du skal ha lidt mere med - her burde du kunne hente en funktionærkontrakt i words (langsom)- men ellers bare google- der findes flere

http://www.google.dk/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=5&ved=0CFAQFjAE&url=http%3A%2F%2Fwww.dsfweb.dk%2Fcmspublic%2Fbilleder%2Fkontrakter%2FFunktion%25C3%25A6rkontrakt.doc&ei=pfa-UfaaOMW-0QW_5ICwCg&usg=AFQjCNFd0m1MQCCHcGmvUGAGTVwlxQi96A&bvm=bv.47883778,d.d2k

og her kan du gratis hente simplere ansættelseskontrakter - men ja- alt skal opgives korrekt til skat

vh 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)