Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sælge til sit eget firma, hvordan ?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 8. Oct 07
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 21:36 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

God aften Aminoer :)

Jeg begynder og have styr på det meste i mit nye enkeltmandsfirma, dog har jeg lige nogle spørgsmål angående salg af private ting til mit firma.

Problemet er lidt at jeg indkøbte en masse produkter i Kina, før jeg startede mit firma. Ideen var at have alt klar før jeg startede, men nu skal jeg jo så have produkterne over i firma. Kan jeg så bare forære mit firma tingene, eller hvordan gør jeg her ?

Et andet spørgsmål. Hvis jeg gerne vil sætte nogle penge ind på mit firmas konto, hvordan gør jeg så dette? Hvis vi siger jeg har 5000 kr, skal jeg så sætte dem ind på firmaets konto, og skrive i regnskabet at jeg har givet firmaet de penge eller hvordan? Og når jeg så trækker dem ud igen, skal jeg så betale skat af dem igen, eller har slet ikke forstået det ? :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:40

Jonas Hansen:
Problemet er lidt at jeg indkøbte en masse produkter i Kina, før jeg startede mit firma. Ideen var at have alt klar før jeg startede, men nu skal jeg jo så have produkterne over i firma.

Den vover jeg ikke at svare på, da det helt enkelt er ulovligt at importere med videre salg for øje, uden selskab og momsregistering - så du har allerede formentlig gjort noget mod reglerne

Jonas Hansen:
Kan jeg så bare forære mit firma tingene, eller hvordan gør jeg her ?
I alle fald nej - det skal sælges ind men da det er købt under helt forkerte forudsætninger vil du blive taget af skat hvis de opdager det

Jonas Hansen:
Et andet spørgsmål. Hvis jeg gerne vil sætte nogle penge ind på mit firmas konto, hvordan gør jeg så dette? Hvis vi siger jeg har 5000 kr, skal jeg så sætte dem ind på firmaets konto, og skrive i regnskabet at jeg har givet firmaet de penge eller hvordan? Og når jeg så trækker dem ud igen, skal jeg så betale skat af dem igen, eller har slet ikke forstået

Nej du fører penge ind og ud via status og det påvirker ikke skat om du sætter penge ind eller hæver penge - læs om SKAT PERSONLIG VIRKSOMHED 

VH

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 21:46

Det første spørgsmål er jeg helt pas på. Især fordi der er specielle regler omkring import osv.

Men vedr. dit næste spørgsmål, om du skal betale skat af penge, du indskyder privat i dit firma, når du engang trækker dem ud igen. Nej, det skal du helt sikkert ikke. 

Du kan sagtens sætte dem ind på din konto og bogføre dem som privat indskud el.l. og når du har tjent nok, trækker du dem bare ud igen og bogfører dem på samme måde, bare i debet i stedet for kredit.

Fra Odense
Tilmeldt 8. Oct 07
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 21:46

Tak for det hurtige svar, tror også lidt jeg har dummet mig her, så jeg kontakter skat og hører hvad pokker jeg skal gøre.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)