God aften Aminoer :) Jeg begynder og have styr på det meste i mit nye enkeltmandsfirma, dog har jeg lige nogle spørgsmål angående salg af private ting til mit firma. Problemet er lidt at jeg indkøbte en masse produkter i Kina, før jeg startede mit firma. Ideen var at have alt klar før jeg startede, men nu skal jeg jo så have produkterne over i firma. Kan jeg så bare forære mit firma tingene, eller hvordan gør jeg her ? Et andet spørgsmål. Hvis jeg gerne vil sætte nogle penge ind på mit firmas konto, hvordan gør jeg så dette? Hvis vi siger jeg har 5000 kr, skal jeg så sætte dem ind på firmaets konto, og skrive i regnskabet at jeg har givet firmaet de penge eller hvordan? Og når jeg så trækker dem ud igen, skal jeg så betale skat af dem igen, eller har slet ikke forstået det ? :) |
Jonas Hansen:Problemet er lidt at jeg indkøbte en masse produkter i Kina, før jeg startede mit firma. Ideen var at have alt klar før jeg startede, men nu skal jeg jo så have produkterne over i firma.
Den vover jeg ikke at svare på, da det helt enkelt er ulovligt at importere med videre salg for øje, uden selskab og momsregistering - så du har allerede formentlig gjort noget mod reglerne
I alle fald nej - det skal sælges ind men da det er købt under helt forkerte forudsætninger vil du blive taget af skat hvis de opdager detJonas Hansen:Kan jeg så bare forære mit firma tingene, eller hvordan gør jeg her ?
Jonas Hansen:Et andet spørgsmål. Hvis jeg gerne vil sætte nogle penge ind på mit firmas konto, hvordan gør jeg så dette? Hvis vi siger jeg har 5000 kr, skal jeg så sætte dem ind på firmaets konto, og skrive i regnskabet at jeg har givet firmaet de penge eller hvordan? Og når jeg så trækker dem ud igen, skal jeg så betale skat af dem igen, eller har slet ikke forstået
Nej du fører penge ind og ud via status og det påvirker ikke skat om du sætter penge ind eller hæver penge - læs om SKAT PERSONLIG VIRKSOMHED
VH