Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dilemma: Gode (SEO)-tekster til MANGE varer

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man har mange varer/produkter i en shop og dertil en tilgang af 100-200 nyheder om ugen, vil det jo være fuldtidsbeskæftigelse at skrive unikke og seriøse (danske) tekster til dem alle og det ville aldrig kunne tjene sig hjem, hvis det skulle udføres på timeløn af en dertil ansat, for slet ikke at tale om at få et bureau til at gøre det.

I stedet for at forfalde til den nemme løsning - at kopiere leverandørens (som regel engelske) tekst (med DC til følge)og dermed gøre det overkommeligt at tonse en masse varer ind, kunne vi jo også vælge at begrænse os til et udvalg, som vi så kæler for, men det vender den tunge ende nedad af forskellige grunde.

Selv om vi har stor erfaring med at vurdere varerne (klassiske CD'er) og deres salgspotentiale, bliver vi gang på gang overrasket. Dertil er vi moralsk, og til dels kontraktligt, forpligtet til at gøre en seriøs og aktiv indsats for de labels vi har i distribution på det danske marked.

Ikke alle nyheder lagerføres, men at præsentere dem alle, medvirker vi jo også til at udbrede kendskabet til mere ukendt musik, mindre kendte kunstnere, komponister og labels og det er en hjertesag for os. I de nye shops der er planlagt, skal lagerstatus og forventet leveringstid naturligvis fremgå for skaffevarer. Men at tilbyde smalle repertoirer som en skaffeservice, vil vi gerne fastholde og forstærke fremover.

Hvordan prioriterer vi bedst?

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 20:41
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

I er jo lidt i et marked, hvor jeres produkter egentlig aldrig bliver forældet. Selv gamle Beatles plader bliver jo stadig solgt. 

Derfor vil jeg mene, at I bør skrive tekster til alle jeres produktsider. 

En genvej kunne være, at I skrev en kort tekst, og så i stedet gjorde en masse ud af, at få folk til at skrive en masse reviews af pladerne. Det kræver en lidt større indsats, men det vil være ret godt unikt indhold, hvis I kan skabe et community omkring det at lave anmeldelser.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:57

Brian Brandt:
I er jo lidt i et marked, hvor jeres produkter egentlig aldrig bliver forældet. Selv gamle Beatles plader bliver jo stadig solgt.
Derfor vil jeg mene, at I bør skrive tekster til alle jeres produktsider.
En genvej kunne være, at I skrev en kort tekst, og så i stedet gjorde en masse ud af, at få folk til at skrive en masse reviews af pladerne. Det kræver en lidt større indsats, men det vil være ret godt unikt indhold, hvis I kan skabe et community omkring det at lave anmeldelser.
Beatles er vel nok klassisk i en vis forstand, men ikke inden for vort repertoire Wink. Paul McCartnys "Standing Stone" har ganske vist karakter som en symfoni, men nyder ikke den store opmærksomhed længere.

Men bortset fra det, har du da ret. Min pointe er blot, at selv om man kun skriver en kort tekst, skal fingrene danse lystigt på stavepladen bare for at følge med nyhedsstrømmen og når vi engang kommer så langt, at vi får hele kataloget lagt ind, taler vi altså om 80-100.000 CD'er.

Derfor mit spørgsmål om hvad vi bør prioritere højest: Lidt, men godt vs. kæmpe udvalg, som ikke er SEO- og andet-optimeret. Der kan naturligvis ikke gives andet end en mening om dette, men det er netop dét jeg gerne vil høre panelet om.

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 10:27

Så skal I jo bare hyre nogle flere tekstforfattere :-).

Det er altid en udfordring med den slags store udvalg af produkter. Nogle har løst problemet via tekst-spinners. Der spinner du tekster ind med dine søgeord. Det kan godt virke, men kan også gå grueligt galt, hvis man ikke passer på. 

Via spinnertekster, kan du opnå 80.000 unikke tekster via automatik. 

Du kan dog også komme langt, hvis du bare ligger alt hvad du har af facts om dit produkt ind. Noget der alligevel skal ind. Fx titel, produktionsår, længde på cd'en, antal numre, liste over alle numre, varenumre - simpelthen alt hvad du har af faste info i dit system, få det med ud på siden, så det giver unikt indhold.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 10:47

Jeg tror, at jeg ville vælge 40-50 ord om de produktioner, som du ikke har så megen tiltro til rent salgsmæssigt. Med et vist kendskab til klassisk musik og til sprog burde det være en simpel sag næsten uanset hvad det er for et album.
Så ville jeg koncentrere mig om lidt længere tekster på de produktioner, som du ved vil konvertere godt, hvis blot de får besøgende.

Der skal selvfølgelig være et minimum af fakta om den enkelte produktion - ellers sælger den jo intet, uanset om folk besøger den eller ej.

Desuden vil gode beskrivelser på alle varer være med til at gavne siden som helhed, hvis jeg har forstået SEO-gutterne rigtigt.

Venlig hilsen

Hans 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:09

Hans Stokholm Kjer:
Desuden vil gode beskrivelser på alle varer være med til at gavne siden som helhed, hvis jeg har forstået SEO-gutterne rigtigt.
Dine anvisninger er helt sikkert rigtige og det er da også mit ideal. Problemet med tid/ressourcer kan dette forum jo ikke løse for mig. D.v.s. jo, det er der helt sikkert flere her der kan, men nok ikke til en pris vi kan tjene hjem igen.

P.S. Kvad hoster huset? Skiv evt. en PB.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 12:00

Webmaster:
Problemet med tid/ressourcer kan dette forum jo ikke løse for mig.

Du kunne jo prøve at ringe og høre, hvor billigt det vil være hos Tekstspot :-)

Webmaster:
P.S. Kvad hoster huset? Skiv evt. en PB.

Klik på huset og gå ind under 7. Fakta - dér står prisen som det aller første.

Venlig hilsen

Hans

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:23

Hans Stokholm Kjer:
Du kunne jo prøve at ringe og høre, hvor billigt det vil være hos Tekstspot :-)
Jæuw, men nu er jeg temmelig skrap til hovedregning Idea

• 80.000 tekster à 1 kr. = 80.000 kr.
  • 80.000 tekster à 2 kr. = 160.000 kr.
  • 80.000 tekster à 3 kr. = 240.000 kr.
  • o.s.v., o.s.v.

Hans Stokholm Kjer:
Klik på huset og gå ind under 7. Fakta - dér står prisen som det aller første.
Arrrrgh!!! Skype-ItWasntMe

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)