Hvis man har mange varer/produkter i en shop og dertil en tilgang af 100-200 nyheder om ugen, vil det jo være fuldtidsbeskæftigelse at skrive unikke og seriøse (danske) tekster til dem alle og det ville aldrig kunne tjene sig hjem, hvis det skulle udføres på timeløn af en dertil ansat, for slet ikke at tale om at få et bureau til at gøre det. I stedet for at forfalde til den nemme løsning - at kopiere leverandørens (som regel engelske) tekst (med DC til følge)og dermed gøre det overkommeligt at tonse en masse varer ind, kunne vi jo også vælge at begrænse os til et udvalg, som vi så kæler for, men det vender den tunge ende nedad af forskellige grunde. Selv om vi har stor erfaring med at vurdere varerne (klassiske CD'er) og deres salgspotentiale, bliver vi gang på gang overrasket. Dertil er vi moralsk, og til dels kontraktligt, forpligtet til at gøre en seriøs og aktiv indsats for de labels vi har i distribution på det danske marked. Ikke alle nyheder lagerføres, men at præsentere dem alle, medvirker vi jo også til at udbrede kendskabet til mere ukendt musik, mindre kendte kunstnere, komponister og labels og det er en hjertesag for os. I de nye shops der er planlagt, skal lagerstatus og forventet leveringstid naturligvis fremgå for skaffevarer. Men at tilbyde smalle repertoirer som en skaffeservice, vil vi gerne fastholde og forstærke fremover. Hvordan prioriterer vi bedst? |
I er jo lidt i et marked, hvor jeres produkter egentlig aldrig bliver forældet. Selv gamle Beatles plader bliver jo stadig solgt.
Derfor vil jeg mene, at I bør skrive tekster til alle jeres produktsider.
En genvej kunne være, at I skrev en kort tekst, og så i stedet gjorde en masse ud af, at få folk til at skrive en masse reviews af pladerne. Det kræver en lidt større indsats, men det vil være ret godt unikt indhold, hvis I kan skabe et community omkring det at lave anmeldelser.