Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Firma kørsel hvordan ?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Apr 13
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer.

Jeg skal først takke for alt den skønne hjælp man får her inde. Og den dejlige tone der er her inde så skønt!!

Jeg har et lille firma der sælger vare engros. Jeg skal lave en levering for at pusligespillet går op en gang i mellem. Det er ca. 500km alt i alt. i mine private bil kan jeg trække noget fra osv ?

Og hvad med de 8 km jeg køre på posthuset hverdag eller er det og gå i små sko ?

Jeg ønsker jer en god dag

Michael

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1109
Skrevet kl. 14:22

Så er det jo 500+(8*antal dage) du kan fa kørselgodtgørsel for a 3,8 kr

Husk at føre kørebog over erhverv, men husk du kan så ikke fradrage benzin mv i dit regnskab

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47152
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:26

så længe du fører kørebog - km tæller start - slut og antal km samt fra og til (vejnavn og kunde f.eks.) og det er kørsel som rent erhverv, så er der ikke små sko i noget af det. 3,83 er taksten, og hvordan man får det afhænger af virksomhedsformen og det kan du alt sammen læse om her under KØRSELSFRADRAG OG BEFORDRINGSFRADAG 

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Apr 13
Skrevet kl. 20:04

Hej John.

Det er kun i periodevis jeg køre firma kørsel.

Skal jeg købe en køre bog eller kan jeg gøre det i en lommebog.

Er det kun erhvers km jeg skal noter ?

Michael

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:11

du kan bruge lige den bog du vil - bare lad den ligge i bilen. Vil du være helt sikker så noter

dato km tæller start - km tæller slut - antal km  fra adresse  til adresse  kundennavn hver gang du kører erhverv alt mellem det er jo så privat

Tilmeldt 18. Apr 13
Skrevet kl. 21:09

Hej John.

Se i dag har jeg kørt

til Flensborg efter vare der var bestilt til firmaet som sku hentes der nede.

det var 82 km alt i alt.

Så har jeg været hos 4 kunder med vare har fakturer osv.

kørt 495 km.

Alt i alt kørt onsdag 12/6-2012 = 577km.

577 x 3,82 = 2204,14 som kan trækes ud af firmaet som udgift skatte frit og bruges til brandstof og slid på bil. Rigtig forstået ?

Mange hilsen

Michael Jørrgensen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:21

Hvis du har ført kørebog og ikke driver virksomheden under VSO så vil det som det fremgik af linket være sådan at du ikke udbetaler noget til dig selv men du kan trække standardtaksen fra den personlige indkomst til skat - Lad os sige du i virksomheden har tjent 100.000 kr, og har kørt som angivet - så kan du  trække de 2204,7 fra i din personlige indkomst til skat - som giver samme effekt i princip

Du får linket igen og scroller ned til i DETTE LINK KØRSELSGODTGØRELSE SELVSTÆNDIGE - hvis vso ikke anvendes og ser at du trækker det fra i den personlige indkomst

vh

Tilmeldt 18. Apr 13
Skrevet kl. 21:44

Havet læst dit fine indlægblog men kunne ikke få det til og passe.

Men nu er den faldet.

Det vil sige jeg kan først trække den fra i årsafslutning. Og ikke tag noget til og dække udgifterne med nu og her ?

Ja undskyld jeg er tung nem.

Mange hilsen

Michael

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:53

Tjo - Du skal jo forskudsregistrere dit resultat og når du gør det så betaler du jo skat løbende under året, enten ved nedsat personfradrag eller B skatte opkrævninger eller en kombination (som du ser når du forskudsregistrerer og trykker vis konsekvenser.

Hvis du derfor normalt ville opgive 100.000 kr - ja så opgiver du 100.000 kr minus det du venter at ha i kørselsgodtgørelse - f.eks. 5.000 kr og så sparer du jo skatten af det helt løbende i år og ikke først til næste år.

Så vil du sige, at det er vanskeligt at vide hvad du kommer til at tjene og hvad du kommer til at køre, men du kan jo rette forskud så tit du vil fra nu til kort ind i Oktober og stadigt få ændret til et resultat der er tættere og tættere på det virkelige

Du kan også vælge at lade virksomheden betale de faktiske udgifter svarende til hvis kørsel for virksomheden er 5% af det samlede, så kan du lade virksomheden betale 5% af bilens driftsudgifter, men det er normalt noget mere bøvlet at administrere.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)