Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Så nåede jeg enden

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Jun 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 06:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Startede mit firma for ca 1 år siden. Troede jeg kunne og satsede alt. Over 500.000 er der brugt.

Men stort set ingen kunder betaler til tiden og selvom jeg havde/har overskud, så står jeg nu og bliver smidt ud af lejligheden. To kunde skylder mig 5000, en kunde 1600, en kunde 50.000.

Alle sammen penge som skulle være betalt i sidste uge. Kunden som skylder mig 50.000, lovede at sende dem i sidste uge, men de kom ikke. Da jeg skrev at jeg så ikke kom og lavede resten, aftalte vi han betalte 20.000. Mandag morgen kom der 2000 til min konto. Jeg skrev til ham at det forstod jeg ikke. Han sagde banken havde lavet en fejl og at han selv havde overført de sidste 18.000. Det sendte han et screenshot af. I går da jeg lavede resten overførte han de sidste 30.000 til min konto. Eller i hvertfald så det sådan ud. Men hverken de 18 eller 30k er kommet ind på min konto i dag. Der stod at bogføringsdatoen for de 18k, var den 10. Burde jeg ikke have haft de penge nu? Har en fornemmelse på jeg er blevet snydt.

De andre penge skulle også have været betalt i sidste uge og dem ringede jeg til i går, hvor de lovede at overføre dem.

Efterhånden som jeg opbyggede mit firma, kom jeg bagud med regningerne også huslejen, for hele tiden at kunne betjene kunderne.

Hvis bare de 2 kunder som skylde mig 5k hver, havde betalt, ville jeg have kunne betale min husleje. Det kan jeg ikke nu og i dag var sidste frist for at betale den. Så om en uge, har jeg intet hjem. De 2 kunder har handlet hos mig før og der måtte jeg også skive efter mine penge. Forstår det simpelthen ikke.

Nu er der vist ikke meget andet at gøre end at gå ned til kommunen og sige at jeg har et problem.

Hvis ham som skylder mig 50.000 har lavet et fake screenshot, ikke betaler, er der så mulighed for politianmeldelse? (hvis det er falsk)

Til andre. Har du en regning på 5000 så betal den. Det kan være jeres leverandør, står og mangler pengene mere end du tror.

Tilmeldt 2. Feb 13
Indlæg ialt: 1194
Fra  Riveronline.dk Skrevet kl. 07:09

Det var dog frygteligt.. håber du går dine penge..

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 07:12

Fallit:

Der stod at bogføringsdatoen for de 18k, var den 10. Burde jeg ikke have haft de penge nu? Har en fornemmelse på jeg er blevet snydt.

Ved store beløb skal der fra tid til anden laves et manuelt tjek fra banken, hvilket kan tilføje en dag ekstra, dog skal du også være opmærksom på, at hvis han overførte dem igår, kommer de måske idag, når banken åbner.

Evt, ring til din bank, og spørg om de kan se nogle beløb der er på vej ind (Det kan min bank f.eks.)

Bank overførsler i danmark tager generelt lidt længere tid, end i f.eks. Holland

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Tilmeldt 11. Jun 13
Skrevet kl. 07:33

Det som undre mig er at den person, som skylder mig 1500, skrev til mig i går at de var overført. Tror det blev gjort i går morges. De er ikke kommer ind på min konto.
Så det er 3 overførsler, som jeg ikke har modtaget i dag.

Kan der være sket noget som gør at overførslerne først kommer i morgen? Måske Nordea har haft et problem i nat og de derfor først kommer dagen efter??

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 07:41

Ja lav aldrig noget før du har fået fuld betaling.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 07:41

Et screenshot af igangværende overførsel fra kunden er ingen garanti.

Hvis du vil have garanti, skal bekræftelsen komme fra en medarbejder i banken.

Er du usikker så vente med at sende varer/udføre opgaven, til beløbet står på din konto.

Jeg tror de fleste har prøvet historien med at kunden lover overførsel......

For at få dine tilgodehavender, må du følge alm. rykkerprocedure - altså skriftlige rykkerbreve, med lovpligtigt varsel osv.

Tilmeldt 11. Jun 13
Skrevet kl. 08:04

Jesper Laugesen:
Hvis du vil have garanti, skal bekræftelsen komme fra en medarbejder i banken.

Kan man ringe til hans bank og spørge? Må de oplyse det?

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 08:09

Fallit @Kan man ringe til hans bank og spørge? Må de oplyse det?

Nej, de må ikke oplyse om hvad der sker på andres konti.

Kunden skal selv be om at banken skriver/ringer til dig.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)