Hvordan kommer jeg igang? Nogen der har gode input og råd er jeg modtagelig. På forhånd tak. Camilla |
Du kan jo tilmelde dig som bogholder http://www.agera.dk/biz/signup.php hvorved du bør kunne få mulighed for at give tilbud til iværksættere og andre der søger via agera.
Derudover bør du vel ha dit CV klar - som kan vise, at du kan opgaven, og tænke over priser, hvad vil du ha i timen - jeg ved der findes folk i niveauet 250-400 kr i timen typisk (og vel også lidt over) - og kunne svare lidt på ca hvor mange normale bilag der er i timen - være sikker på momnsangivelser, årsregnskab og indberetninger for personlige virkomheder og i mange fald vel også selskaber
Personligt ville jeg også tænke lidt over evt ansvarsforsikring - eller friskrivelse, så du ikke risikere et krav, fordi du har bogført et eller andet på en måde som en kreativ revisor ville finde forkert osv
Formentlig bør du vel ha CVR så du kan registrere branchen som bogholder/finans eller hvad den kan hedde, hvorved du normalt vil få tilgang til gratis versioner af mange regnskabsprogrammer så du kan modtage filer fra dine kunder - eller hvis du kun vil arbejde i visse programmer, begrænse dig til dem
bare lidt hurtige input
vh