Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Garanti paa stovsuger

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2814
Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Den 11/5/13 kobte vi en stovsuger.

Igaar knækkede plastic slangen af inde i haandtaget

Saa jeg var er til morgen nede i butikken og "neeeej det er da kun garanti paa maskine"... Hvad !! det er squ da garanti paa det hele siger jeg..

Nu lovede de at udskifte slangen til  imorgen.. Saa imorgen maa jeg se hvad de har bakset sammen.. 

Men de har vel ikke ret i at garantien ikke dækker slangen ??

Mvh

anders

Tilmeldt 30. Jul 11
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 11:23

Der burde være garanti på det.. 

MEN.. nu kommer det an på hvad du har sagt ved henvendelsen, du skriver at de har lovet at udskifte den til imorgen, har du da givet accept til at betale yderligere eller insisterede du på det måtte være under garantien? 

For ellers ender det jo med du skal betale for reperation da du har givet samtykke og dermed accepteret der ikke er garanti.

Det skal hurtigt siges at jeg ikke er ekspert indenfor dette område og du kan være heldig der er en Amino herinde som har erfaring med denne slags sager.

Vh

C-Consult 

Tilmeldt 2. Jul 08
Skrevet kl. 11:27

Hej

jeg sagde at det var garanti ogsaa og ikke kun maskinen.. Det er en inder forretning med lidt af hvert paa hylderne. Den ene gut gik i baglokalet og kom ud med en anden slange til en anden stovsuger.

Vi fixer den til dig til i morgen sagde de..

Fra Århus
Tilmeldt 5. Dec 10
Indlæg ialt: 41
Fra  Holmris DK Skrevet kl. 11:41

Garantien dækker uden tvivl hele dit køb, også slangen... og eftersom den er så ny ligger bevisbyrden hos butikken, det vil sige at hvis de kan påvise at du har knækket den med vold og magt (Hvilket de ikke har en chance for) så kan de fraskrive sig ansvaret.

Holmris Online - leverer kontormøbler og konferencemøbler til erhverv

Tilmeldt 2. Jul 08
Skrevet kl. 11:43

Jakob Højland:

Garantien dækker uden tvivl hele dit køb, også slangen... og eftersom den er så ny ligger bevisbyrden hos butikken, det vil sige at hvis de kan påvise at du har knækket den med vold og magt (Hvilket de ikke har en chance for) så kan de fraskrive sig ansvaret.

Hej

tak det mente jeg ogsaa..

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 587
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 11:44

Du har reklamationsret på hele produktet selvfølgelig.

Det hedder dog ikke garanti - Men du har reklamationsret. Garanti er hvis du betaler for at blive stillet bedre end købeloven.

Fra Århus
Tilmeldt 5. Dec 10
Indlæg ialt: 41
Fra  Holmris DK Skrevet kl. 11:52

Emil:
Det hedder dog ikke garanti - Men du har reklamationsret. Garanti er hvis du betaler for at blive stillet bedre end købeloven.

Ja du har fuldstændig ret, dog ligger bevisbyrden på sælgeren de første 6 måneder, så det er meget svært at påvise at det skulle være kundens skyld tænker jeg.

Holmris Online - leverer kontormøbler og konferencemøbler til erhverv

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 587
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 12:00

Jakob Højland:

Emil:

Ja du har fuldstændig ret, dog ligger bevisbyrden på sælgeren de første 6 måneder, så det er meget svært at påvise at det skulle være kundens skyld tænker jeg.

Jeg er helt enig. Desuden synes jeg det er dårlig service at modsætte sig som butik, når produktet er gået i stykker efter kun 1 måned.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)