Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lovliggørelse og regler !?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Jun 13
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Aminoer!! :D

Jeg har over nogle år køb nogen ting fra en hjemmeside i Kina og det har virker meget godt :D, 

Jeg går med lysten til at købe meget mere hjem og så gøre det lovlig så jeg kan tage ud til div. markeder ( altså sommer markeder / kræmmer / stander - Handel)

og måske senere lave en Webshop..  

MEN mit store spørgsmål / det jeg er bage for er nok ikke at huske alt til at gøre det lovligt.

For at jeg må sælge det i Danmark over en webshop, internettet eller som en stander et sted i Danmark. hvad kræver det så udover dette:

At jeg registrere mig som import virksomhed for at få varen til Danmark. Og export hvis nu jeg har en vare som skal retur!

At jeg registrere mig som detail-handel og finder min branche-kode!

At få et CVR ville vel kun være en fordel at få med, 

Skal siges regner med at sælge alt mulig småt, men ting som har god fortjeneste, så som piercinger, ting til smartphones osv, osv. 

Mit formål er mest af alt lave en masse handler da jeg elsker den salgs, og selvfølgelig at tjene lidt ekstra ved SU.

Nogen råd eller nem / anderledes vej  ?

Mange Tak.

Jacob J.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47147
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:38

næh det er da bare at registrere dig og venter du og opdages som virksomhed i at ha snydt på registgreringsvægtskålen - efter du har registreret dig , så har du problemer, så  - run it by the book - eller hold dig fra det

vh og god vind

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Jun 13
Skrevet kl. 18:26

Så der er ikke flere ting man skal registres ved ?:)

og Kan man godt have et firma som både kan importer og sælge ?

eller skal man lave et som importer og sælger til det andet ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:09

jj-jacob:

Kan man godt have et firma som både kan importer og sælge ?

eller skal man lave et som importer og sælger til det andet ?

Det skal skam være samme firma som både sælger og importerer - tror jeg har linket disse tre før her i tråden

http://johnhannover.blogspot.dk/2013/05/import-fra-uden-for-eu-helt-kort-basis.html som er om import fra f.eks asien

http://johnhannover.blogspot.dk/2013/03/importrregistrering-kort-forklaret.html som er registreringen hos virk.dk

http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/moms-ved-import.html som er lidt om moms ved import 

vh

Tilmeldt 9. Jun 13
Skrevet kl. 18:09

Tusind tak :)..

Nu skriver du man skal finde et tarif-nummer så ved "EU" hvad det er som der bliver importeret / eksporteret. men jeg syntes fandme det er noget lort at søge efter.

nu siger vi jeg skal købe 

1000 x blandet piericinger ( som er lavet af akryl, plastik, en form for metal) 

Fragten er gratis.

Så siger vi jeg køber varen og betaler med VISA-kort som tilhøre firmaet. -

Jeg varene kommer til Danmark og bliver taget af told væsnet ved postdanmark, de opkræver 160 kr for at fortolde + de opkræver 25% moms. + en told sats hvis jeg kommer over 1150kr, ( kan den told sats ses)

og hvor finder jeg et tarif-nummer som dækker piercinger. syntes jeg har søgt på alle de måder jeg har fundet.

og når jeg har betalt told for varen til postdanmark, skal jeg da ikke gøre det igen ?. og hvad med momsen hvad postdanmark tager i gebyr kan den fratrækkes. 

Jeg bestiller et antal varer af samme salgs

Jeg skal betale importmoms ? som er promille eller ???

Jeg skal betale moms når jeg sælger varen 

jeg skal betale skat af de penge jeg modtager for varen - Hvis jeg vil udbetale dem som "løn" til mig selv. men hvis de bliver på firmakontoen så er de bare i firmaet ??

Syntes det lyder så indviklet at det skrammer en fra at gøre det.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:50

Told er indviklet men du roder nu også ting totalt sammen i det meste du skriver - det er jo ikke uden grund at der fines handels eksamener  speditør uddannelse osv Det meste kan man faktisk selv, men hvis man bare bliver lidt sur fordi det ikke bare er at købe og sælge - så har man nok misset lidt vil jeg mene

vh

Tilmeldt 9. Jun 13
Skrevet kl. 20:13

det er rigtig, men er bange for jeg glemmer noget :)..

Jeg bliver ikke sur overhovedet ikke, jeg syntes bare det er utrolig man skal finde en masse ting hvis deres søgemaskiner bare skriver " ingen resultat" 

jeg har ingen ide til hvordan jeg skal finde en tarif-nummer på piercinger. når den siger beklager ingen resultat. og har søgt på google, men den finder en masse tysk.

Tilmeldt 9. Jun 13
Skrevet kl. 20:13

det er rigtig, men er bange for jeg glemmer noget :)..

Jeg bliver ikke sur overhovedet ikke, jeg syntes bare det er utrolig man skal finde en masse ting hvis deres søgemaskiner bare skriver " ingen resultat" 

jeg har ingen ide til hvordan jeg skal finde en tarif-nummer på piercinger. når den siger beklager ingen resultat. og har søgt på google, men den finder en masse tysk.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:10

Toldtarfnumre er drøv svære og en sag der driller mange - men det var blandingen af skat og told og så skat og regler for om man betalte skat hvis man hævede eller ike, som virkede noget sammenblandede

Brug en speditør til fortoldningen - der findes mange gode som kan den del uden ad - specielt når det er blandingsprodkter i special produktion er der mange hensyn, og jeg kune tro der også var mange hensyn i retning af giftighed i materiale ved piercing materialer

vh

Tilmeldt 9. Jun 13
Skrevet kl. 23:01

Tusind tak for hjælpen, tager kontakt til en speditør og høre nærmere :)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)