Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor meget datatrafik bruger Google Maps??

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 110
Fra  FlexAir A/S Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey,

Skal til sommer en tur til Gardasøen, og selvom jeg kender vejen, så vil jeg gerne bruge min navigation på mobilen undervejs.

Er der nogen der har et kvalificeret bud på dataforbruget for en sådan tur fra Danmark til Italien?

Uden af have undersøgt det nærmere så skulle der vist også være mulighed for download af kortmateriale, men jeg vil dog foretrække blot at køre det i realtime over mobilen.

På forhånd tak.

Mvh, Jacob

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 17:26
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Jacob:

Hey,

Skal til sommer en tur til Gardasøen, og selvom jeg kender vejen, så vil jeg gerne bruge min navigation på mobilen undervejs.

Er der nogen der har et kvalificeret bud på dataforbruget for en sådan tur fra Danmark til Italien?

Uden af have undersøgt det nærmere så skulle der vist også være mulighed for download af kortmateriale, men jeg vil dog foretrække blot at køre det i realtime over mobilen.

På forhånd tak.

Mvh, Jacob

Hvis du har android, så kan du cache hele kortet, og så stadig bruge GPS signal (fordi GPS'en ikke kræver internet) - det andet bliver nok lidt dyrer en du regner med 

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Tilmeldt 25. Apr 07
Fra  FlexAir A/S Skrevet kl. 17:30

Hej Lucas,

Ja, det er Android jeg bruger.

Har du et hurtigt link til hvor jeg cacher kortmaterialet....?

Mht. dataforbruget, så bruger jeg Telia som tilbyder om til 100 MB  i EU for 120 kr. pr. dag.

Så hvis jeg kan holde mig inden for dette, så er det acceptabelt

Men tak for dit svar...

- Jacob

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 17:38

Jacob:

Hej Lucas,

Ja, det er Android jeg bruger.

Har du et hurtigt link til hvor jeg cacher kortmaterialet....?

Mht. dataforbruget, så bruger jeg Telia som tilbyder om til 100 MB  i EU for 120 kr. pr. dag.

Så hvis jeg kan holde mig inden for dette, så er det acceptabelt

Men tak for dit svar...

- Jacob

http://howto.cnet.com/8301-11310_39-57462845-285/save-maps-for-offline-use-in-google-maps-for-android/ - der der kan du se hvordan man cacher det.

Ang. hvor meget data det tager, der må jeg melde pas - men tror hvis du bruger det aktivt som en GPS, hvor du ikke cacher kortet, så tror jeg det kan sluge en del data, men hvor meget ved jeg ikke.

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Tilmeldt 25. Apr 07
Fra  FlexAir A/S Skrevet kl. 17:43

Super - tak for hjælpen. Jeg prøver at se på det.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)