Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Markedsføringspris på Facebook - Hvor mange klik skal der gen. til før et salg!

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. May 13
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er tæt på blive færdig med min forretningsplan, men mangler lige lidt endnu.

Jeg vil markedsføre via facebook i første omgang. Har nogen ide om hvor man annonce-klik skal der til før nogen køber noget ?

Jeg ved der forskel på hvad man sælger, men har nogen alligvel en ide om det ?

Kan man selv bestemme prisen for hvor meget man vil betale for et klik ?. Facebook forslår en pris, men den er for høj synes jeg

Fra Aarhus
Tilmeldt 29. Apr 10
Indlæg ialt: 579
Fra  bSocial ApS Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej BlomstManden

Det er ikke muligt at sige, hvad prisen pr. salg vil komme til at være, da det - som du selv siger - afhænger af flere faktorer.

Først og fremmest kommer det helt an på produktet. Hvis du sælger segmentorienterede produkter, kan du ramme din målgruppe super godt, og dermed få en billigere klikpris. Sælger du Justin Bieber plakater og målretter annoncerne til teenage-piger, skal din klikpris nok blive lav. Har du et produkt, som hører under kategorien "ej, hvor fedt! Det vidste jeg ikke, jeg manglede", så er der også god mulighed for at trække potentielle kunder til din webshop, men det gælder fortsat at målgruppen skal rammes præcist, før klikprisen bliver lav. Det er også en god idé at lave flere forskellige annoncer, så målgruppen ikke ser den samme annonce i hele kampagneperioden (resulterer i annoncetræthed). 

Herudover afhænger det af din webshop. Hvis produkterne er for dyre, webshoppen ser utroværdig ud eller kunden på anden vis skræmmes væk, vil prisen pr. salg stige, da færre af kliksene konverteres til kunder. 

Afslutningsvist afhænger det selvfølgelig også af, hvilken annonceform du benytter. Læs om Facebooks annonceformer her. 

Klikprisen, som Facebook foreslår, er et estimat udregnet ud fra den målgruppe, du har defineret. Hvis mange klikker på dine annoncer (ud af antallet af visninger), vil prisen blive lavere - hvis få klikker, vil den blive højere pr. klik. Det er muligt at sætte en makspris per klik under "Avanceret budgivning", når du opretter din annonce via Facebooks annonceværktøj. 

Den bedste måde af finde ud af, om Facebook er noget for dig, er ved at prøve det af. Brug gerne 3-5000 kr. på at udarbejde en kampagne, og evaluer herefter på resultatet. Et annoncebudget på 500 kr. kan ikke fortælle dig nok om, hvordan målgruppen reagerer på annoncerne - især ikke hvis du split-tester forskellige annoncer. 

God weekend 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)